וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג: הבנות בין העובדים לאוצר, השיבושים הסתיימו

ועד עובדי רשות שדות התעופה פתחו בעיצומים בעקבות משבר במשא ומתן בינם לבין משרד האוצר בנושא חידוש הסכמי העבודה. בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, הצדדים הגיעו להסכמה

שביתה בנתב"ג, ספטמבר 2014. דרור עינב
נוסעים ממתינים בנתב"ג בשביתה הקודמת בחודש ספטמבר/דרור עינב

הבנות הושגו הערב (ראשון) בין ועד עובדי רשות שדות התעופה למשרד האוצר, והשיבושים בנמל התעופה בן גוריון הסתיימו – כך נמסר מההסתדרות. זאת, בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. עוד נמסר כי הפעילות בשדה התעופה חוזרת בשעה זו למתכונת מלאה, אולם דווח על עיכובים בשבע טיסות יוצאות.

לקראת הערב, קיימו חברי הוועד סבב פגישות בנושא. העובדים פתחו אחר הצהריים בעיצומים בעקבות משבר במשא ומתן בינם לבין משרד האוצר בנושא חידוש הסכמי העבודה. בעקבות העיצומים, הושעו המראות ונחיתות בשדה התעופה.

יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, אבי אדרי, הסביר את ההחלטה לפתוח בשביתה. "משרד האוצר החליט לקצץ כ-750 מליון שקלים מתקציב רשות שדות התעופה ואנחנו ביקשנו מהם רשת ביטחון למקרה של תביעות חמורות שיובילו לקטסטרופה והפסדים ברשות שדות התעופה כמו התביעה של תושבי שוהם", אמר. "אנחנו רוצים המדינה תשריין את הסכום שקוצץ ליום שבו יהיו עוד קטסטרופות כאלה. אני מאמין שהשר יתרצה אבל כרגע אנחנו מחכים למוצא פיהם של המחליטים".

עוד בוואלה! חדשות:
רעיית גליק: המענה במוקד 100 הזכיר לי את שלושת החטופים
גורם ביטחוני: "חמאס עצר את החשודים בירי הרקטה"
אישום: שדד פיצרייה עם מסיכת אב"כ ופתק - "יש לי מכל גז"

לפני כחודש וחצי הושבת נתב"ג למשך כשלוש שעות. אז נערכה השביתה לאות הזדהות עם המאבק של עובדי "דואר ישראל" נגד פיטורי 1,500 עובדים. במסגרת השביתה נסגרו כל דלפקי הצ'ק אין בטרמינל 3 ועוכבו 24 טיסות. העומס הורגש חצי שעה לפני תחילת השביתה, ותורים ארוכים של נוסעים השתרכו בדלפקים.

בניגוד לשביתה הנוכחית, השביתה הקודמת לא הפתיעה את ההנהלה והנוסעים. יממה לפני שהחלה, העבירה הנהלת נתב"ג הודעות לחברות התעופה הזרות על השיבושים הצפויים, כדי לצמצמם את הפגיעה במהלך ההשבתה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully