וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית גליק: המענה במוקד 100 הזכיר לי את שלושת החטופים

יפי גליק, שנכחה בפיגוע שבו נורה בעלה בירושלים, סיפרה למהדורת וואלה! על רגע הירי: "לא ידעתי אם אני הבאה בתור". היא ביקרה את התנהלות המשטרה: "לא קיבלתי את המענה שציפיתי לו". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

יהודה גליק, פעיל הימין שנורה בשבוע שעבר בירושלים עדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק. אמנם חל שיפור מסוים במצבו, אולם הוא טרם יצא מכלל סכנה, הוא עדיין מורדם ומונשם ומחר הוא צפוי לעבור ניתוח נוסף. רעייתו, יפי גליק, שהייתה במקום בעת הפיגוע, סיפרה היום (ראשון) לוואלה! חדשות על הרגעים הקשים. לדבריה, היא שוחחה עם חברתה בטלפון כשהחל הירי. "על הירייה הראשונה אמרתי לה 'הדסה, יורים עלינו. תזעיקי אמבולנס למרכז מורשת בגין בירושלים', וסגרתי את השיחה", היא שחזרה.

"תוך כדי דיבור איתה נשכבתי מתחת להגה, כי לא ידעתי אם אני הבאה בתור. לא הבנתי עדיין מה טיב האירוע, אבל הבנתי שנקלעתי לפיגוע", המשיכה יפי לספר. "די מהר שמעתי קול מוכר של שי מלכה, שהוא שכן והוא גם היה בכנס, וברגע ששמעתי את שי אומר 'ירו על יהודה גליק, אני מבקש עזרה', הבנתי שאם שי מעז להגיד את זה בקול, כנראה האירוע הסתיים, ואז הצצתי, הרמתי את הראש, וראיתי את המעיל שלו זרוק על הרצפה". בשלב זה, סיפרה יפי, היא ניסה להתקרב אל בעלה, אולם חברים שהיו עמה במקום ניסו למנוע ממנה לראות את המחזה הקשה. "ניהלתי איתם איזשהו משא ומתן מהיר, ואז הגיע האמבולנס ועליתי כמובן. עד לרגע זה אני איתו פה".

עוד על ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק:
עצרת תפילה לשלומו של גליק: "אנחנו בסוג של חושך"
שעתיים מהירי לפיצוח: כך אותר המתנקש ביהודה גליק
גליק, שבוע לפני הירי: "ההפקרות בירושלים תעלה בחיי אדם"

יפי גליק, רעייתו של פעיל הימין יהודה גליק שנורה במרכז מורשת בגין בירושלים, 2 בנובמבר 2014. עומר מירון
"רוצים את יהודה בריא וחזק". יפי גליק/עומר מירון

רעייתו של גליק סיפרה כי היא התקשרה מיד למוקד 100 של המשטרה, אולם לא קיבלה את המענה שציפתה לו. "אני משתתפת בצוות צח"י (צוות חירום יישובי) במועצה האזורית הר חברון, ואני יודעת שאם מישהו מתקשר, התדרוך שאנחנו מקבלים זה להגיד 'שמעתי, קיבלתי, בטיפול'. הם מזעיקים את הכוחות אבל אומרים 'תישארי על הקו כי יש לנו עוד כמה שאלות'. החוויה שלי הייתה שהם שואלים אותי 'גברת, מי את?', כל מיני שאלות. האסוציאציה שהייתה לי שם מתחת להגה, חשבתי על שלושת החטופים. התסכול הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פעיל הימין יהודה גליק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"לא נוגע בזבוב, מכבד את החוק". יהודה גליק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

כשנשאלה בנוגע לאיומים שהיא ובעלה ספגו טרם הפיגוע, השיבה יפי: "הייתי מודעת וזה הטריד אותי, אבל אני מרגישה שזה לא הרגע. אני ממש רוצה להיות ממוקדת מטרה בתפילות, בריכוז כוחות, בלעשות את כל מה שיכול לחזק אותנו ואת יהודה ואת עם ישראל, שהקיף אותנו בצורה מדהימה. הם באמת עם קדוש. אנחנו רוצים אותו בריא וחזק ואחר כך סוגיות אחרות".

יפי התייחסה גם למטרה שלמענה נלחם בעלה – תפילת יהודים בהר הבית. "זה דבר אלמנטרי, בסיסי", היא טענה. "בכל מדינה, כשאתה בא לעיר הבירה ואתה בא למקום קדוש, לא יעלה על הדעת כי במדינת ישראל הריבונית לא ייתנו ליהודים להתפלל בהר הבית. אז אני מחכה שהוא יהיה בריא והוא יוכל להתעסק בדברים החשובים באמת".

זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הירי בירושלים/נועם מושקוביץ

היא סיפרה גם על בעלה כאדם, ואמרה כי "יש לו מאור פנים, הוא לא נוגע בזבוב, מכבד את החוק". לדבריה, הוא דוגל בפלורליזם ומאמין שדרוש חופש פולחן עבור כל הדתות בהר הבית. "הוא מבקש דבר מאוד בסיסי, מאוד הגיוני. מה יותר הגיוני מזה? שיהודי ירצה להתפלל במקום הכי קדוש, שכל הדורות כספו אליו. הוא לא רוצה להוציא משם את הערבים. הוא בסך הכול רוצה שכשיהודי עולה, תינתן לו האפשרות, כמו שיש הסדר במערת המכפלה, שיהיה הסדר לגיטימי ליהודי לעלות למקום הכי קדוש".

המשטרה: "המוקדן פעל כמתבקש וכמתחייב"

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה: "במוקד ירושלים התקבלו מספר שיחות בעת האירוע. השיחה הראשונה התקבלה בשעה 22:06 על ידי מודיעה שלחשה שהיה אירוע ירי במרכז מורשת בגין. המוקדן הפנה מיידית כוחות משטרה ומד"א למקום וכעבור דקה התקבלה שיחה נוספת מהגברת גליק. בשיחה נאמר לה כי כוחות נשלחו לאירוע והמוקדן החל בתשאולה לשם לקבלת פרטים נוספים כמתבקש ומתחייב. ניידת ראשונה הגיעה בתוך חמש דקות וכידוע, כוח ימ"מ הגיע לעצור את החשוד בירי מספר שעות מעטות אחר האירוע ולאור אש שנפתחה לעברם הגיבו בירי והרגו את החשוד. המשטרה תמשיך לפעול במקצועיות ובמהירות בכל אירוע ותיתן את השירות הטוב ביותר במהירות ובנחישות".

יפה ושחר גליק, אשתו ובנו של יהודה גליק, בעצרת תפילה לשלומו, 1 בנובמבר 2014. נועם מושקוביץ
יפי גליק ובנה שחר בעצרת תפילה לשלומו של יהודה גליק, אמש בירושלים/נועם מושקוביץ
עצרת תפילה לזכרו של יהודה גליק, 1 בנובמבר 2014. נועם מושקוביץ
העצרת בירושלים, אמש/נועם מושקוביץ
אלמוני ירי בפעיל הימין יהודה גליק בירושלים. נועם מושקוביץ
זירת הרצח בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully