וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתיים מהירי לפיצוח: כך אותר המתנקש ביהודה גליק

30.10.2014 / 14:20

מיד אחרי ניסיון החיסול בירושלים הפעילה המשטרה סוכנים במזרח ירושלים, ואלה העבירו מידע מודיעיני על חשוד אפשרי באבו טור. אחרי איכון הטלפון שלו, סגרו עליו הכוחות - ובקרב יריות הבוקר הוא חוסל

מערכת וואלה!

מיד אחרי ניסיון החיסול של יהודה גליק אמש בירושלים, והימלטותו מהזירה של החשוד במעשה, ריכזו במשטרה מאמצים מרובים לעלות על עקבותיו של המחבל שנעלם מהזירה רכוב על אופנוע. מידע מודיעיני שהתקבל הצביע: האדם שניסה לחסל את פעיל הימין גליק, שנאם במרכז למורשת בגין בירושלים – עובד במסעדה שבמקום.

עוד על המקרה
עדות: המחבל סיים משמרת במסעדה, וחיכה לגליק
"יהודה, אני חייב לעשות את זה, עצבנת אותי"
חוסל החשוד בניסיון ההתנקשות

(צילום: שי מכלוף)

המקום בו הסתתר המחבל מעתז חג'אזי באבו טור. בוקרא, נועם מושקוביץ
חיג'אזי וברקע האזור שבו הסתתר/נועם מושקוביץ, בוקרא

משימת הפענוח, והאיתור המדויק של אותו אלמוני לבוש שחורים – שירה בגליק לעיני שני בני אדם נוספים, פצע אותו קשה וברח משם, הופקד על אנשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים. בלי לאבד זמן, הפעילו החוקרים בימ"ר את הקשרים ואת הסוכנים שבתוך האוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים.

תוך שעתיים כבר היה ה"בינגו". המודיעים של רכזי המודיעין בימ"ר הצביעו על זיהוי אפשרי בשכונת אבו טור, של אדם שקשור למרכז בגין ובפרט למסעדה שלו. אחרי שהופעל איכון טלפוני בעזרת השב"כ התברר – מדובר במועתז חיג'אזי האדם שהכוחות מחפשים, אשר עזב את זירת החיסול זמן קצר קודם לכן.

לאחר בירור, הגיעו בימ"ר ירושלים גם לביתו של המחבל ושל משפחתו שבשכונה. לתמונה נכנסו בשלב זה לוחמי הימ"מ. בשעות הבוקר כבר כיתרו הכוחות את ביתו של המחבל ובקרב יריות חיסלו אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוחות באבו טור/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
עימותים באזור ביתו של המחבל באבו טור/נועם מושקוביץ

חיג'אזי היה מועסק במסעדת השף שבמרכז בגין בתור טבח. לפי עדות של אחד מעובדי המקום, בזמן שבמרכז נערך הכנס "יהודים למען הר הבית" בו נאם גליק, חיג'אזי היה במשמרת. "בסביבות 21:40, חצי שעה לפני הירי, הוא סיים משמרת", אמר העובד שסירב לומר מה מידת הכרותו עם החשוד. לטענתו, עובד נוסף במסעדה נעצר.

מהעדות עולה כי חיג'אזי המתין לגליק שיסיים את הכנס וייצא מהמרכז על מנת לירות בו סמוך לשעה 22:10. לפי אחת מעדות הראייה, החשוד, לבוש שחורים, חיכה מחוץ לבניין ליד אופנוע לא מונע. "יהודה, אני מצטער. אני חייב לעשות את זה, אתה עצבנת אותי", אמר לו - כך שחזרה מוריה חלמיש. היא סיפרה שהיא ואדם נוסף שהיה עמה הצליחו לברוח, ושהיא שמעה יריות מהן נפגע גליק.

חיג'אזי, בן 32, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 11 שנים, נמלט מזירת האירוע והגיע לבית של קרוב משפחה באבו טור, שם הסתתר. ברגע שהחל שלב הכיתור של המבנה, וכשהמחבל הבחין בכוחות - הוא עלה לגג ופתח בירי לכל עבר. "הוא לא התכוון להסגיר את עצמו", אמר גורם ביטחוני, "הוא פעל כמתאבד באירוע הזה, ולא הרים ידיים. לא התכוון להיכנע".

עימותים פרצו במהלך פעולת הכוחות באבו טור, אולם אלה לא התרחבו. עם זאת, אישה אחת נפצעה קל כשפלסטיני ירה זיקוקים לעבר כוח מג"ב בעיר העתיקה. האיש, תושב העיר העתיקה כבן 20, נעצר והועבר לחקירה.

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
כוחות ימ"מ בעיר העתיקה, היום/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליק וזירת ניסיון החיסול ברקע/מערכת וואלה!, צילום מסך
כתמי הדם בזירת ניסיון החיסול של יהודה גליק, הבוקר. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
כתמי הדם מחוץ למרכז מורשת בגין/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully