וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: איראן הפסיקה להשיב לשאלותינו על פרויקט הגרעין

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית טוען כי טהראן אינה עומדת בהתחייבויותיה לספק מידע על "היבטים צבאיים" בתכנית הגרעין. שר החוץ האמריקני קרי: "האיראנים טיפסו על עץ גבוה מדי"

יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, נואם בכינוס הסוכנות בווינה, 17 בנובמבר 2011. רויטרס
איראן לא עומדת בהתחייבותיה. יוקיה אמאנו/רויטרס

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, יוקיה אמאנו, טוען כי איראן הפסיקה להשיב לשאלות של הסוכנות בנוגע למאמציה לפתח מרכיבי פצצה גרעינית – כך דיווח היום (שבת) ה"ניו יורק טיימס".

יוקיה, העורך בימים אלה ביקור בוושינגטון הבירה, ציין אמש, כך לפי העיתון, כי איראן לא עמדה בהתחייבויותיה לספק מידע על "היבטים צבאיים" בתכנית הגרעין שלה ולשתף פעולה עם הגורמים הבינלאומיים. זאת, על אף שנשיא המדינה, חסן רוחאני, הבהיר לו כי הוא "מוכן לפזר את העמימות" בסוגיה.

תכנית הגרעין של איראן - כותרות נוספות:
איראן: "סוכל ניסיון חבלה של מדינה זרה בכור באראק"
דיווח: "מדינה זרה" מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני
"הסיכוי להסכם בין ארה"ב ואיראן על הגרעין – נמוך"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. AP
"האיראנים טיפסו על עץ גבוה מדי". שר החוץ האמריקני ג'ון קרי/AP

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התראיין אמש לתכניתו של צ'רלי רוז והתייחס למשא ומתן בסוגיית הגרעין. "אנחנו קרובים להסכם יותר משהיינו לפני שבוע, או עשרה שבועות", אמר קרי, לקראת סבבי השיחות בנושא בעומאן ובווינה. עם זאת, הוא סייג את דבריו ואמר כי "עדיין יש פערים משמעותיים בין הצדדים". קרי הוסיף כי הוא חושש שהאיראנים "טיפסו על עץ שיהיה להם קשה לרדת ממנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מחלוקת על כמות האורניום המועשר

לפני כשבוע וחצי דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מהר", כי ארצות הברית ריככה את הצעתה לאיראן במסגרת המשא ומתן להסכם קבע סביב תכניתה הגרעינית והיא הסכימה שטהראן תפעיל 4,000 צטנריפוגות. זאת, לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על 1,300 סרכזות בלבד. כמו כן, נמסר כי איראן ושש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – עדיין חלוקות על כמות האורניום המועשר שאיראן תורשה להחזיק וכיצד להסיר את הסנקציות שהוטלו על כלכלת איראן.

תאריך היעד שנקבע לסיום השיחות להשגת הסכם קבע עומד על ה-24 בנובמבר, אך על פי הדיווח ב"מהר", הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה ביחס לשני אתרי הגרעין שעוררו דאגה בקרב הקהילה הבינלאומית – מתקן המים הכבדים באראק והמתקן התת-קרקעי להעשרת אורניום בפורדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully