וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בירושלים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים

30.10.2014 / 18:30

על פי החלטת המשטרה, כניסת מתפללים למקום תתאפשר עם הגבלות גיל. זאת לאחר שהבוקר הוחלט על סגירתו בשל ההסלמה בבירה. עשרות פעילי ימין ניסו לפרוץ למתחם, שלושה מהם נעצרו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה החליטה הערב (חמישי) בתום הערכת מצב לפתוח מחר את הר הבית לכניסת נשים בכל גיל ולגברים מעל גיל 50. זאת לאחר שהבוקר הוחלט לסגור את המתחם למתפללים בשל ההסלמה בעיר, שבמהלכה נורה אתמול פעיל הימין יהודה גליק על ידי פלסטיני תושב מזרח ירושלים.

בתום הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה הלילה בשיתוף השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הוחלט על סגירת הר הבית למבקרים ולמתפללים מוסלמים עד להודעה חדשה. זאת, לאור מידע מודיעיני שהתקבל ולאור המלצת גורמי הביטחון, מה שלא מנע מעשרות פעילי ימין שבראשם איתמר בן גביר וברוך מרזל לנסות לפרוץ למתחם ולהתעמת עם כוחות הביטחון בגשר המוגרבים. שלושה מהפעילים נעצרו.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי ניסיון ההתנקשות בגליק: אבטחה צמודה לח"כ פייגלין
אחותו של יהודה גליק: "ישנה הרעה במצבו"
למה ליהודים אסור להתפלל בהר הבית?

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
הכניסה להר הבית, היום/טלי מאייר

מלבד סגירת הר הבית הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו לתגבר את הכוחות בעיר. זאת לאחר דיון מיוחד שקיים הבוקר בלשכתו, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ וצמרת המשטרה. בדיון השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ונציגי צה"ל. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי תגבור הכוחות נועד להעלות את רמת הביטחון בעיר ולשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

"אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית. אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו", אמר נתניהו שהוסיף כי עם זאת "יש צורך קודם כל להנמיך את הלהבות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איתמר בן גביר יחד עם פעילי ימין בניסיון להיכנס להר הבית בירושלים, אוקטובר 2014. טלי מאייר
איתמר בן גביר בהר הבית, היום/טלי מאייר

אבו מאזן, מצדו, כינה את ההחלטה לסגור את האר הבית למתפללים מוסלמים בכל הגילאים "הכרזת מלחמה ישראלית". בנוס, הוא קרא ל"פעולה מידית" של הקהילה הבינלאומית, במטרה להפסיק את התוקפנות הישראלית. "המשך התוקפנות וההסלמה המסוכנת מצד ישראל מהווה הכרזת מלחמה נגד העם הפלסטיני, נגד מקומותיו הקדושים ונגד האומה הערבית והמוסלמית", כך צוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית.

כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
כוחות הביטחון עוצרים כניסת מתפללים למתחם, היום/טלי מאייר

גליק, פעיל ימין בכיר למען הר הבית, כבן 50, נורה סמוך לשעה 22:00, ונפצע באורח קשה מאוד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ב שערי צדק, שם מצבו יוצב, אך לדברי הרופאים עדיין נשקפת סכנה לחייו. חמש פעמים התלונן גליק במשטרה בגין איומים על חייו, אך כל התלונות נסגרו בגין "חוסר עניין לציבור", כך אמר גורם במשטרה.

על פי ההערכה, חיג'אזי שעבד במסעדה שבמרכז מורשת בגין, שם נאם גליק אמש, הוא חלק מתשתית טרור רחבה יותר של הג'יהאד האיסלאמי. אך ככל הנראה, הוא החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו. הבוקר נעצר חשוד נוסף במעורבות בניסיון החיסול. זמן קצר לאחר מכן פרסם הג'יהאד האיסלאמי הודעת אבל על מותו של חיג'אזי.

כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
הר הבית, היום/טלי מאייר

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה ולוחמי מג"ב רבים פרוסים בעיר ירושלים בדגש על מזרח העיר ונקודות החיכוך. כוחות המשטרה יתוגברו סביב העיר העתיקה, סמטאותיה ובסמוך לכותל והר הבית. המשטרה תגלה אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר ותמשיך לפעול בנחישות ותגיב במהירות וללא פשרות אל מול כל נסיון שכזה, במטרה לשמור על הסדר, הביטחון והשקט בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully