וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קזחסטן: פיצוי של מיליונים על הפקת כרזה למועדון גייז

בית המשפט בעיר אלמטי קבע כי חברת פרסום תשלם פיצויים על שלט פרסומת, המציג את המשורר הקזחי הנודע סגירביולי בנשיקה עם המשורר הרוסי פושקין. היוצרת: "עבודה אמיצה, מדויקת ומוצדקת"

כרזה המציגה נשיקה בין פושקין וסגירביולי, קזחסטן. פייסבוק, צילום מסך
"נזק מוסרי". הכרזה שעוררה את הסערה באלמטי/צילום מסך, פייסבוק

בית המשפט בקזחסטן הורה אתמול (רביעי) לחברת פרסום מקומית לשלם פיצויים על סך 34 מיליון טנגה (כ-710 אלף שקלים) על שלט פרסומת, המציג את המשורר הרוסי אלכסנדר פושקין ואת המלחין הקזחי הידוע קורמנגזי סגירביולי – בנשיקה. השלט שואב השראה מצילום ידוע משנת 1979, המציג את מנהיגי גרמניה המזרחית והאיחוד הסובייטי מתנשקים.

על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, מדובר בפרסומת למועדון גייז, הממוקם בפינת הרחובות פושקין וקורמנגזי בעיר אלמטי, הגדולה במדינה ולשעבר עיר הבירה. בעקבות הפרסום, שהופץ ברשתות החברתיות במהלך הקיץ האחרון, סטודנטים במכללה למוזיקה הנקראת על שם המלחין הקזחי פתחו בהפגנות, והגישו 34 תביעות בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
הוותיקן: "להומוסקסואלים יש מה להציע לכנסיה הקתולית"
ארה"ב: זוגות להט"ב יוכלו להינשא ב-5 מדינות נוספות
מסיבה לקהילה הגאה בתל אביב נערכה ב"סגנון דאעש"

הנשיא הסובייטי ליאוניד ברז'נב ומנהיג גרמניה המזרחית אריך הונקר מתנשקים, 1979. AP
"משהו שיש להיות גאה בו". הצילום המקורי, שעורר ביוצרים השראה/AP

חברת "האוואס וורלדווייד קזחסטן" תשלם מיליון טנגה (כ-21 אלף שקלים) לכל אחד מעשרות התובעים בגין "נזק מוסרי". לטענת חברת הפרסום, השלט נוצר במסגרת תחרות, וכלל לא נועד לשימוש ציבורי. בחודש אוגוסט קבע בית המשפט כי השלט נאסר להצגה בציבור.

בעבר חברת הפרסום נקנסה בסכום קטן, לאחר שבית המשפט באלמטי קבע כי היא הפרה "ערכי מוסר", מאחר שהציגה "יחסים מיניים לא מסורתיים, אשר אינם מקובלים על ידי החברה". הפוליטיקאי הקזחי דאורן באבאמורטוב קרא באחרונה לחקיקת איסור על "תעמולה להט"בית", בדומה לחוק שעבר ברוסיה בשנה שעברה. נוסף על כך, הוא הציע כי "לבישת מכנסיים צבעוניות וסגנונות תספורת יצירתיים" ייחשבו סממן להומוסקסואליות.

אחת ממעצבות הכרזה, ואלרי וולודין, טענה: "העבודה הזאת היא משהו שיש להיות גאה בו. ראשית, בשל העבודה הפרסומית – אנשים מבינים וזוכרים את כתובת המועדון. שנית, כי זאת עבודה אמיצה, ובמקרה של הקהילה הלהט"בית, שתמיד חיה על הקצה, היא מדויקת ומוצדקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully