וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: זוגות להט"ב יוכלו להינשא ב-5 מדינות נוספות

העליון דחה עתירות נגד חקיקה שהתירה נישואים חד-מיניים בוויסקונסין, אינדיאנה, יוטה, וירג'יניה ואוקלהומה. הפעילים כעת קוראים להחלטה בנוגע לארה"ב כולה. "יום שמח לאלפי זוגות"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

בית המשפט העליון בארצות הברית דחה היום (שני) עתירות שהוגשו נגד חוקים שהתירו נישואים חד-מיניים במדינות ויסקונסין, אינדיאנה, יוטה, וירג'יניה ואוקלהומה. זאת, לאחר שערכאות נמוכות יותר של מערכת המשפט האמריקנית פסקו נגד איסורים על נישואי להט"ב במדינות אלה.

בכך עלה מספר המדינות בארצות הברית המתירות נישואים חד-מיניים ל-30. שש מדינות נוספות – וויומינג, קרוליינה הצפונית, קרוליינה הדרומית, וירג'יניה המערבית וקולורדו – ממתינות לפסיקת בית המשפט העליון בעניינן, אשר צפויה להיות דומה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"ארה"ב ניסתה לחסל קצין צרפתי שערק לאל-קאעדה"
"טורקיה שחררה 180 לוחמי דאעש תמורת שבוייה"
לראשונה: אישה ילדה תינוק לאחר שעברה השתלת רחם

אזרחים חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב נגד איסור על נישואים חד מיניים. AP
ניקול פריס ולינדזי אוליבר חוגגות לאחר שנישאו היום בווירג'יניה, הודות להחלטה/AP

אוון וולפסון, נשיא ארגון "החופש להינשא" קרא לבית המשפט "לסיים את העבודה". לדבריו, "העיכוב של בית המשפט באישור החופש להינשא בארצות הברית כולה מאריך את עבודת הטלאים של האפליה בכל מדינה נפרדת, ומשמר את חוסר הכבוד שפוגע ביותר מדי זוגות במקומות רבים מדי".

"היום הוא יום שמח לאלפי זוגות ברחבי אמריקה, שירגישו באופן מידי את ההשפעה של פעולת בית המשפט העליון", אמר צ'אד גריפין, נשיא ארגון "הקמפיין לזכויות אדם", לרשת BBC. "הפתרון המקובל היחיד הוא שוויון בנישואים לאומה כולה. אנחנו מתחייבים להבטיח את הניצחון הסופי מוקדם ככל הניתן".

התמיכה בנישואים חד-מיניים בארצות הברית צברה מומנטום בעקבות פסיקה תקדימית של בית המשפט העליון בשנה שעברה, במסגרתה בוטלה חקיקה פדרלית ששללה זכויות שוות מזוגות נשואים בני אותו המין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אזרחים חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב נגד איסור על נישואים חד מיניים. AP
פעילים למען נישואים חד-מיניים מיוטה חוגגים לאחר החלטת בית המשפט, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully