וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרה הפרוטקציה לאדמו"רים בנתב"ג: "חריגה מסמכות"

29.10.2014 / 17:17

עקב עתירה של מכללת שערי משפט בוטל "נוהל אדמו"ר" שאפשר ל-45 רבנים להגיע עם רכבם הפרטי עד כבש המטוס. "הנהנים מהנוהל זכו ב'זכות' להיכלל בה על בסיס שיקולים זרים ופסולים"

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
ברשימה: פינטו, איפרגן ו"הבאבא ברוך". מחכים להמראה בנתב"ג/יותם רונן

רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה הודיעו היום (רביעי) לבית המשפט העליון כי יבטלו את "נוהל אדמו"ר" בנתב"ג, המאפשר ל-45 רבנים להגיע עם רכבם הפרטי עד כבש המטוס, ולעבור את ביקורת המכס והדרכונים ברכבם הפרטי. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה של הקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט שטענו כי הנוהל נקבע תוך חריגה מסמכות של רשות שדות התעופה, וחורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: פריצת דרך משמעותית בחקירת רצח מ-1998
המבקר: ליקויים חמורים במאבק נגד הפשע המאורגן
שופטי העליון הפחיתו את עונשו של האנס מגן העיר

הילולה אצל הרב איפרגן, הרנטגן, יולי 2011. שי מכלוף
יסתפק ב-VIP. הרב איפרגן/שי מכלוף

עקב ביטול הנוהל, הודיעה רשות המסים כי מעתה תיבדק הכבודה של האדמו"רים והרבנים ברשימה על ידי פקיד המכס בטרקלין ה-VIP, ככל רוכשי שירות ה-VIP. נוסף לכך, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי ביקורת הדרכונים של האדמו"רים תיערך מעתה על ידי פקיד הרשות בטרקלין ה-VIP, ככל הרוכשים. עוד הוסכם כי לאחר השלמת בידוק הדרכונים והמכס, הגעת האדמו"רים והרבנים אל המטוס תיעשה ברכב שירות ה-VIP ולא ברכבם האישי.

עם זאת, במקרים בהם צפויה נוכחות של קהל גדול שעשויה להתפתח ל"הפרת סדר" ואין די במתן השירותים לנוסע בטרקלין ה-VIP כדי למנוע אותה, תשקול הרשות לשנות את הנהלים החדשים. גורמי הביטחון של הרשות בשיתוף עם גורמים ממשטרת ישראל הפועלים בשדה התעופה, "ייבחנו את הסידורים המתאימים למקרה הפרטני בהתאם לנתוניו ביחס לכל מקרה בו יש צורך בהיערכות מיוחדת בהגיע אישיות מפורסמת לשדה התעופה או בצאתה ממנו", כך נמסר מרשות שדות התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

לאור ההסכם, עו"ד פרופסור אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט", משך את העתירה שבה נטען כי "הרכב הרשימה מעלה יותר מחשד כי הנהנים ממנה זכו ב'זכות' להיכלל בה על בסיס שיקולים זרים ופסולים".

רשימת הרבנים שנהנו עד כה מהנוהל המקוצר מורכבת רובה ככולה מאדמו"רים, אבל יש בה גם רבנים מקובלים, בהם גם הרב יאשיהו פינטו, שלא הוצא ממנה על אף שהוא חשוד בפלילים. רבנים מפורסמים אחרים הכלולים ברשימה הם הרב יעקב ישראל איפרגן ("הרנטגן") והרב ברוך אבוחצירא, המכונה "הבאבא ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully