וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פריצת דרך משמעותית בחקירת רצח מ-1998

29.10.2014 / 12:19

לאורך השנים הכריזו שוב ושוב במשטרת מחוז ירושלים על התפתחויות בתיק הרצח של הנערה נועה אייל, אך כל אלה לא נשאו פרי. כעת החוקרים בטוחים כי הם קרובים לפענוח: "מה שיש בידינו כרגע מוצק"

מערכת וואלה!

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה הגיעה לפריצת דרך בפרשת החטיפה והרצח של הנערה נועה אייל שזעזעה והסעירה את המדינה ב-1998 – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בשלב זה לא ניתן לפרסם את מלוא הפרטים, אך כבר כעת גורמים במשטרה מספרים כי ההתפתחות הנוכחית משמעותית יותר מהקודמות בתיק, שבהן אף נעצרו חשודים. זאת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת היום בישראל, שלא הייתה בידי המשטרה בעת הרצח.

בתגובה מטעם הוריה של הנרצחת, אבי ונירה אייל, על ההתפתחות האחרונה נמסר: "המשפחה נסערת ונרגשת מאוד. הם מבקשים לחזק את ידי המשטרה ומבקשים מהתקשורת לתת למשטרה לעשות את עבודה ביסודיות כדי שהצדק יצא לאור. נבקש לאפשר למשפחה לעכל בשקט את הידיעות הללו".

פעמיים סברה המשטרה כי התיק, היקר ביותר בתולדות מחוז ירושלים, קרוב לפענוח. החוקרים, שבידיהם היו בעיקר ממצאי DNA מזירת הרצח, שללו במשך השנים כמעט באופן מוחלט את הסברה שמדובר ברצח על רקע לאומני והתמקדו בכיוון הפלילי הקשור לעבירות מין. לאורך השנים הביאה המשטרה למעצרם של שורה של חשודים פוטנציאליים. החוקרים אף עשו שימוש בטכנולוגיית לוויין על מנת לאתר את הרוצח, אך לא צלחו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
זקן: "נתתי לאולמרט 60 אלף דולר והוא שם אותם בארנק"
מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ח"כ חנין זועבי
מלך הקזינו וגובה החובות: כך פעל העבריין מיכאל מור

נועה אייל. מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב", אתר רשמי
נועה אייל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב"

מפקד מחוז ירושלים ב-2006, ניצב בדימוס אילן פרנקו, הכריז כי חוקריו קרובים מאוד לפענוח, אך גם אז לא הצליחו צוותי החקירה, שהתחלפו לאורך השנים באופן תכוף, להגיע לפריצה של ממש. מי שעומד בראש צוות החקירה בשש השנים האחרונות הוא רב-סמל עודד יניב מהיחידה המרכזית של משטרת המחוז. כעת, בניגוד להתפתחויות שחשבו שהיו בעבר, במחוז ירושלים בטוחים: "מה שיש לנו ביד כרגע מוצק הרבה יותר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אזור יער רמות, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יער רמות, שבו נמצאה גופתה של אייל/נועם מושקוביץ

אייל הייתה בת 17 כשנרצחה בתחילת בפברואר 1998. בערב הרצח היא יצאה עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז העיר לאחר שהשניים צפו בסרט. בני הזוג הלכו לכיכר הדווידקה בעיר והתפצלו כל אחד לתחנת אוטובוס אחרת, כל אחד בדרך לביתו. עם זאת, אייל מעולם לא שבה לביתה שבשכונת רמות. למחרת החלו הוריה לחפש אותה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה לספסל הלימודים ביער רמות, לא הרחק מביתה.

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עשרות אלפי עדויות, שמהן עלה כי הרוצח נהג בכלי רכב מסוג פורד "אסקורט" ועליו מדבקות של חטיבת גולני. אחת העדויות המרכזיות בסיפור הייתה של נהג מונית שראה את אייל משוחחת עם נהג כלי הרכב ולאחר מכן נכנסת למכוניתו. במשטרה בטוחים עד היום כי מה שחיבל בחקירה ומנע את הפענוח של הרצח עד היום היה הפרת צו איסור פרסום בנושא על ידי מקומון ירושלמי, שפרסם את פיסות המידע על עדותו של נהג המונית ועל כלי הרכב של החשוד.

נועה אייל. מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב", אתר רשמי
נועה אייל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב"

כל מפקד שמונה למחוז ירושלים קיבל לידיו את התיק כ"תפוח אדמה לוהט" שעליו לעשות כל שביכולתו על מנת לפענח אותו. כעת, אחרי שבעה מפקדים שהכריזו כי מדובר בתיק הדגל של המחוז בפיקודם, עם כניסתו של המפקד החדש ניצב משה (צ'יקו) אדרי, נראה כי הפרשה קרובה מאוד לפענוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully