וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: לא יועבר כסף להצלת מפעל מגבות ערד

28.10.2014 / 18:33

200 המופטרים מהמפעל הוותיק קיוו שמקום העבודה שלהם ישרוד את המשבר הנוכחי, אולם הודעת משרד הכלכלה סותמת את הגולל על סיכוי ההישרדות שלו. "אין היתכנות להמשך פעילותו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(שר החוץ מבקר בערד וסופג ביקורת, אתמול)

נסתם הגולל על הסיכוי להציל את מפעל "מגבות ערד": 200 העובדים שפוטרו מהמפעל שנקלע לקשיים עדיין נאבקים להותיר את מקור פרנסתם פתוח – אולם לוואלה! חדשות נודע כי במשרד הכלכלה הוחלט היום (שלישי) שלא להעביר כסף להצלת המפעל.

ההחלטה התקבלה אחרי שאנשי המקצוע במשרד הכלכלה, אשר עברו על הדוחות ועל הצעות העובדים ומהנהלים של המפעל – הודיעו שאין אפשרות להצלת המקום. עוד הבהירו כי במשרד הכלכלה עסוקים כרגע במציאת משרות חלופיות למפוטרים ובמתן הסבה מקצועית לחלקם.

פיטורים בערד - כותרות אחרונות:
מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"
"ביבי בבקשה תפתח את העיניים, זאת מדינת תל אביב"
מחאה בערד על פיטורי מאות עובדים: "בוכים על העיר שלנו"

גורמים במשרד הבהירו כי גם אם יושקעו הכספים במפעל כדי להחזירו לעבודה, בעוד כמה שנים יחזור המצב לקדמותו בדמות הפסדים וחוסר כדאיות שיובילו לסגירה. בימים האחרונים נפגשו המפוטרים עם חברי כנסת ושרים כדי למצוא פתרון למצב, אך כאמור במשרד הכלכלה שללו את האפשרות לסייע למפעל כספית.

"המשרד פועל בשלב זה לסייע ככל הניתן לעובדי המפעל להשתלב מחדש בשוק העבודה, מאחר ולא נמצאה היתכנות כלכלית להמשך פעילות המפעל", נמסר ממשרד הכלכלה, "לפיכך משקיע המשרד, את מירב המשאבים, התקציבים וכוח האדם, בטיפול בעובדים".

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
הפגנה בערד נגד סגירת המפעלים, בשבוע שעבר/שי מכלוף

אתמול בערב ביקר בערד יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן במטרה לחזק את העובדים. "באנו לשמוע את העובדים, לא באנו להבטיח הבטחות", הוא טען, וציין כי "אי אפשר להתעלם מהמצב בערד גם בדיונים שיהיו בכנסת. חברי הכנסת יתמודדו עם נושא התעסוקה ומצב המפעלים. אנחנו יכולים להתחייב רק לדבר אחד - לעשות את המקסימום".

עם זאת, מפוטרי המפעל לא התרשמו מדבריו ואחד מהם הטיח בו ביקורת וקרא לעברו מחצר המפעל: "אם לא באת להבטיח אז למה באת?". "אם אתה בא, תבוא עם הצהרות", קרא לעברו מפוטר נוסף. "לבוא ולהגיד ל-200 מפוטרים 'אין לי הצהרות בשבילכם' זו בדיחה גרועה. עברנו את שלב ההבטחות". מפגין אחר הוסיף: "אנחנו מבקשים שיצילו לנו את העיר. זה כבר נמאס. למה הוא הגיע? בשביל להגיד לנו שהוא ישקול וידון?." נוסף על כך, נשאו העובדים שלטים עליהם נכתב: "כסף לתעשיות ולא להתנחלויות" ו"כסף לערד ולשדרות ולא להתנחלויות".

ליברמן ביקר במפעל "מגבות ערד" והותקף: "עברנו את שלב ההבטחות". שי מכלוף
ליברמן בערד, אתמול/שי מכלוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קוברים את ערד". ההפגנה בעקבות הפיטורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה בערד בעקבות סגירת מפעל הטקסטיל, אוקטובר 2014. שלומי טבצ'ניק, מערכת וואלה! NEWS
"פרנסה היא סם החיים"/מערכת וואלה! NEWS, שלומי טבצ'ניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully