וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"

20.10.2014 / 9:29

לאחר שמפעל "מגבות ערד" הודיע על סגירה ועל זימון של כ-170 עובדים לשימוע לפני פיטורים, נודע על הפסקת עבודתם של 23 עובדי "פלקסטרוניקס". "פעם היינו הולכים עם חזה נפוח, והיום מתחבאים"

צילום: בני בן-סימון, עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר שהנהלת "מגבות ערד" הודיעה כי החליטה לסגור את שערי המפעל וכי כ-170 עובדיו יפוטרו וייאלצו למצוא מקום עבודה חלופי, לעיריית ערד הגיע היום (שני) מידע שלפיו 23 עובדים זמניים במפעל של חברת "פלקסטרוניקס" בעיר צפויים גם הם להישלח הביתה. זאת לא עקב פיטורים, כי אם בעקבות סיומו של פרויקט שעשו עבור החברה.

מפעל הטקסטיל למגבות בערד, נסגר, אוקטובר 2014. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"פעם הייתה גאווה להגיד שאתה גר בערד, היום כבר לא". מפעל "מגבות ערד"/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

בעיריית ערד זועמים על המדינה וטוענים כי היא לא עמדה ביעדי ההשקעה שעליהם היא התחייבה בעיר. "סגירת המפעלים היא ההיפך הגמור מהאמירות הרבות הנשמעות על פיתוח הנגב", אמרה ראשת העיר, טלי פלוסקוב. "פיטורי העובדים הם אינם הפסד של תושבי ערד והנגב בלבד, אלא של כלל ישראל". לדבריה, ממשלת ישראל צריכה להתערב כדי למנוע את סגירת מפעל הטקסטיל.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי הסערה: הגשמים ייפסקו, טמפרטורות נמוכות לעונה
פושעים נאצים קיבלו מיליונים כדי לעזוב את ארה"ב
פעם במיליון שנה: כוכב שביט חלף על פני מאדים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עובדים מפוטרים בעקבות סגירתו של מפעל הטקסטיל למגבות בערד, אוקטובר 2014. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
חלק מעובדי מפעל הטקסטיל, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

"אנחנו מספדים היום את המפעל, מקום שאהבנו. זה עצוב", הודתה שלומית חזן, אחת מעובדי המפעל. "זה כמו לפרק משפחה. המקום הזה הרגיש כמו בית, וזה נגמר. 'מגבות ערד' היה מפעל חזק, גאוות העיר, אבל זה מתפורר". נעמי, עובדת נוספת במפעל, האשימה את המדינה באחריות לפיטורי העובדים. "הממשלה הפנתה לנו עורף", טענה. "ההנהלה פנתה לממשלה כמה פעמים ועשתה הכול כדי להציל את המפעל, כי בעל הבית לא יכול להמשיך להוציא כסף מכיסו. הממשלה הפנתה לנו עורף, למה לא עזרו לנו?".

לא רק העובדים כואבים את הפיטורים הנרחבים. גם בקרב שאר התושבים בעיר סוערות הרוחות. "מאז בייגה שוחט שהיה ראש העיר, אין מנהיגות מקומית עם חזון", תקף אחד התושבים, איציק בורדובסקי. "בשנים האחרונות כל המפעלים הגדולים נסגרו, אזור התעשייה שלנו שומם ומשהו רע עובר על העיר. אני תושב העיר 40 שנה ולא ראיתי מצב שכזה. פעם הייתה גאווה להגיד שאתה גר בערד, היום כבר לא. פעם היינו הולכים עם חזה נפוח, והיום אנחנו מתחבאים". תושב נוסף, עזריאל שטרלינג, טען כי "ערד הייתה פעם מקום שהיו עומדים בתור להגיע אליו, אבל היום אנחנו הולכים אחורה. מצפה רמון וירוחם עקפו אותנו בסיבוב".


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully