וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בערד על פיטורי מאות עובדים: "בוכים על העיר שלנו"

22.10.2014 / 12:13

לאחר שבראשית השבוע נודע על סגירת מפעל "מגבות ערד" ופיטורי עובדיו יצאו תושבי העיר בהפגנות ואף הקימו מאהל מחאה. "זאת מכת מוות עבורנו. אנחנו נלחמים על הלחם שלנו, העיר קורסת"

צילום: באדיבות ערוץ 9, עריכה: ניב פוקס

עשרות מתושבי ערד ומהעובדים המפוטרים ממפעל "מגבות ערד" מפגינים הבוקר (רביעי) בכניסה לעיר. הם קוראים לממשלה להתערב באופן מידי ולסייע לעיר, לפני שתקרוס כלכלית. חלק מהתושבים אף הקימו אוהל מחאה בכניסה לעיר והודיעו כי הם מתכוונים לשהות בו עד שיימצא פתרון למצב הכלכלי של העיר.

ביום ראשון האחרון נסגר מפעל מגבות ערד של חברת "ערד תעשיות טקסטיל" ו-170 עובדיו פוטרו בהחלטת ההנהלה. יממה לאחר מכן הגיע לעיריית ערד מידע לפיו 23 עובדים זמניים במפעל של חברת "פלקסטרוניקס" בעיר צפויים גם הם להישלח הביתה. זאת לא עקב פיטורים, כי אם בעקבות סיומו של פרויקט שעשו עבור החברה. ראשת העיר ערד, טלי פלוסקוב, אמרה אז בתגובה: "סגירת המפעל היא ההיפוך הגמור מהאמירות שנשמעות תכופות על פיתוח הנגב. פיטורי העובדים אינם רק הפסד של ערד אלא של הנגב בכלל ומדינת ישראל כולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים נגד סגירת המפעל בערד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חי פה 41 שנה אני מאוד אוהב את העיר שלי", אמר תושב העיר שלומי טבנצ'יק. "פעם היא הייתה פנינת הנגב היום הורסים לנו את העיר. אין עבודה ואין פרנסה בערד, יש הגירה שלילית של צעירים ומי שמגיע לעיר אלו חרדים". לדבריו, "המסמר האחרון בארון הקבורה שלנו יהיה מכרה הפוספטים באתר שדה בריר, שירחיק מאיתנו עוד אנשים ויביא מחלות. אנחנו פשוט בוכים על העיר שלנו". עוד הוסיף טבנצ'יק כי תושבי העיר לא מתכוונים לחדול מהפגנותיהם עד להתערבות ממשלתית. "הפיטורים במפעל פגעו בכל העיר ערד בצורה ישירה ועקיפה. מי שייבחר לסגת בורח מהעיר ומי שנשאר נאלץ להיאבק. חייבים לעצור את זה ולהחזיר את ערד לפריחה".

המפגינים קוראים לממשלת ישראל להתערב באופן מידי בפיטורים במפעל "מגבות ערד" ולא להשאיר עשרות עובדים ללא פרנסה וללא תעסוקה. "זאת מכת מוות עבורנו", אמר אחד המפגינים. "מפעל המעסיק כ-200 עובדים נסגר. עכשיו אנחנו נלחמים על הלחם שלנו. העיר קורסת ומישהו שם למעלה חייב להתעורר".

עוד בנושא
הפיטורים בערד: העירייה אשמה
מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"
"ביבי בבקשה תפתח את העיניים, זאת מדינת תל אביב"

  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully