וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-FBI איתר את מדליף המסמכים המסווגים הנוסף"

גורמי מודיעין ואכיפת חוק דיווחו כי הבולשת עוקבת אחר עובד בחברה פרטית הקשורה לרשויות, שהמשיך לחשוף את תכניות הריגול של ארה"ב גם לאחר שהמדליף "הראשון" סנודן נמלט מהמדינה

הפגנה לשחרור אדוארד סנודן. ברלין, יולי 2013. רויטרס
הפגנה בברלין לשחרור אדוארד סנודן, המדליף "הראשון", בשנה שעברה/רויטרס

ה-FBI זיהה את החשוד הנוסף שהדליף מסמכים רגישים של הממשל האמריקני לעיתונאי שפרסם את המידע של המדליף "הראשון", אדוארד סנודן – כך מסרו אתמול (שני) גורמי מודיעין אכיפת חוק, שתודרכו בנושא, לאתר "יאהו". המדליף השני מועסק בחברה פרטית העובדת בשיתוף פעולה עם הממשל הפדרלי. סנודן, שעבד ב-NSA, חשף את תכניות המעקב של הממשל, שכללו גם אזרחים אמריקנים. בחודש אוגוסט אישרו בוושינגטון את דבר קיומו של מדליף נוסף.

לדבריהם, ה-FBI החל בחיפוש אחר ביתו של החשוד והתביעה הפדרלית בווירג'יניה הצפונית פתחה בחקירה פלילית בנושא. עם זאת, הפרשה החדשה מעוררת חשש בקרב קהילת המודיעין האמריקנית שבכירי משרד המשפטים יסתייגו מלהביא תיקים מסווגים אלו לחשיפת התקשורת. זאת, בשל ביקורות שקיבלו סביב להיטות היתר שלהם ברדיפת מקרי הדלפות חדשים, כפי שקרה עם סנודן. "אין להם יותר תיאבון בשביל תיקים כאלו", אמר אחד הגורמים.

הדלפת מסמכי סנודן - סיקור מיוחד
חברתו הרקדנית של סנודן חיה עמו: "זוגיות מאושרת"
"ארה"ב מעבירה לישראל מודיעין על מיליוני אמריקנים"
מסמך: כך מסייעת ארה"ב ל-8200 במבצעים חשאיים

העיתונאי גלן גרינוולד. AP
גלן גרינוולד, עיתונאי "הגרדיאן" הבריטי שהיה אחראי לפרסום חלק מהמסמכים/AP

דובר משרד המשפטים, מארק ריימונדי, סירב להתייחס לחקירת הדלפת הרשימות בשל העובדה שהיא עדיין בעיצומה. "אנו ללא ספק הולכים לעקוב אחר הראיות לכל מקום שהן יובילו אותנו ולנקוט את הצעדים המתאימים", אמר. גורם אחר אמר כי החוקרים ממשיכים לעקוב אחר המדליף, אך "הם עדיין לא יכולים להגיש כתב אישום".

בחודש אוגוסט, כאמור, אישרו גורמים רשמיים בוושינגטון כי קיים אדם נוסף החושף מסמכים ביטחוניים מסווגים, לאחר הדלפת מסמכים רבים של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי,ה-NSA, בידי אדוארד סנודן.

רשת CNN חשפה אז לראשונה כי מסמכים ביטחוניים מסווגים של ממשל ארצות הברית שפורסמו באתר "The Intercept" , שחשף בעבר חלק ממסמכי סנודן, כוללים מידע מאוגוסט 2013, לאחר שסנודן נמלט לרוסיה וביקש שם מקלט מדיני. הפרסום באתר, בניהולו של גלן גרינוולד, עיתונאי "הגרדיאן" הבריטי שהיה אחראי לפרסום חלק נכבד מהמסמכים בנוגע לפעולות הביון של וושינגטון, מתמקד בהרחבת המעקב אחר גורמים החשודים בפעילות טרור במהלך כהונתו של הנשיא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully