וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בבירה: ראש הממשלה הפלסטיני הגיע להר הבית

27.10.2014 / 14:23

כשברקע התגברות האירועים האלימים בין יהודים לערבים בירושלים, מסייר ראמי חמדאללה בהר הבית. בישראל אישרו את הביקור. במשטרה עודכנה בפרטיו, אך לא נערכו בצורה חריגה לקראתו

צלמים זמניים מורשים

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, הגיע היום (שני) בצהריים להתפלל בהר הבית בירושלים. ישראל אישרה את הביקור. כמו כן, במשטרה עודכנו על הביקור המתוכנן, אך לא נערכו בצורה חריגה לקראתו. אל חמדאללה התלוו מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני וזיאד הב א-ריח, מפקד המודיעין המסכל הפלסטיני.

הביקור מגיע על רקע המתיחות המתמשכת בין יהודים לבין ערבים בבירה. בצהריים התייחס אליה גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. "יו"ר הרשות הפלסטינית ואנשיו, חמאס והתנועה האיסלאמית מבצעים הסתה ותעמולה רבה מאוד ברשתות החברתיות ובעיתונות על מנת להביא לאי סדר לירושלים ובלב לבה, הר הבית", אמר אהרונוביץ' במהלך דיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת בנושא מצב הביטחון האישי במזרח ירושלים ועליית יהודים להר הבית.

"צריך לעשות את הכול כדי להפסיק את האירועים בעיר", הדגיש אהרונוביץ'. "אין שום הצדקה לאבן ולשום בקבוק תבערה. לא היה שבוע שלא היה אירוע בירושלים. אני לא מקבל את זה, וצריכים לראות איך מטפלים בנושא".

מתיחות בבירה - עוד כותרות:
אהרונוביץ': "האירועים בבירה לא יסתיימו ביום-יומיים"
אלפי שוטרים נפרשו: המחבל מפיגוע הדריסה נקבר הלילה
שגריר ירדן: על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים

ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, במהלך ביקורו ברצועת עזה, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
ישראל אישרה את הביקור. חמדאללה/רויטרס

בתקופה האחרונה חלה הסלמה במתיחות בין יהודים לבין ערבים בבירה, ובפרט במזרח העיר. רק אתמול נעצרו שמונה מפרי סדר, ובהם ארבעה נערים, בהתפרעויות בירושלים. בשבוע שעבר ביצע עבד אל-רחמן שלודי, תושב סילוואן בן 21, פיגוע דריסה בתחנה של הרכבת הקלה בסמוך לגבעת התחמושת. בפיגוע נרצחו חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים, וקארן ימימה מוסקרה באררה, עולה חדשה מאקוודור. שישה בני אדם נוספים נפצעו.

בשל התגברות האירועים האלימים בבירה, החלה משטרת ישראל במבצע למיגורם, ותגברה בכאלף שוטרים מכל רחבי הארץ את כוחות הביטחון הנמצאים בעיר בשגרה. "המשטרה תמשיך בפעילות המוגברת והנרחבת במזרח ירושלים ובנקודות החיכוך ותגלה אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר. המשטרה תניח ידה על הפורעים, תעצור אותם ותביאם לדין במטרה למצות עמם את מלוא חומרת הדין", הבהירו במשטרת ירושלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה סביב הר הבית, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הסלמה במתיחות בין יהודים לערבים. הפגנה בהר הבית, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully