וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "האירועים בבירה לא יסתיימו ביום-יומיים"

27.10.2014 / 12:56

בדיון בוועדת הפנים התייחס השר לביטחון הפנים למתיחות הגוברת בין יהודים לערבים בבירה: "לא היה שבוע שלא היה אירוע בירושלים. צריך להחזיר את השקט לתושבי ירושלים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס הבוקר (שני) למתיחות הגוברת בין יהודים לבין ערבים בירושלים על רקע שורת ההתפרעויות בתקופה האחרונה, ובראשם פיגוע הדריסה ברכבת הקלה בשבוע שעבר. "יו"ר הרשות הפלסטינית ואנשיו, חמאס והתנועה האיסלאמית מבצעים הסתה ותעמולה רבה מאוד ברשתות החברתיות ובעיתונות על מנת להביא לאי סדר לירושלים ובלב לבה, הר הבית", אמר אהרונוביץ' במהלך דיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת בנושא מצב הביטחון האישי במזרח ירושלים ועליית יהודים להר הבית.

"צריך לעשות את הכול כדי להפסיק את האירועים בעיר", הדגיש אהרונוביץ'. "אין שום הצדקה לאבן ולשום בקבוק תבערה. לא היה שבוע שלא היה אירוע בירושלים. אני לא מקבל את זה, וצריכים לראות איך מטפלים בנושא".

עוד על המתיחות בירושלים:
אלפי שוטרים נפרשו: המחבל מפיגוע הדריסה נקבר
אבו מאזן לארה"ב: התערבו כדי למנוע "פיצוץ" בירושלים
שגריר ירדן: על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים

ח"כ מירי רגב והשר לביטחון פנים יחק אהרונוביץ בדיון של ועדת הפנים בכנסת. מתוך ערוץ הכנסת, צילום מסך
אהרונוביץ' לצד ח"כ מירי רגב, היום/צילום מסך, מתוך ערוץ הכנסת

אהרונוביץ' דיבר על הצעדים שננקטו כדי להרגיע את הרוחות בירושלים, ובהן תגבור כוחות הביטחון והקמת מרחב חדש במשטרה – מרחב קדם. "בסך הכול נעשו דברים. ראינו שהדברים עדיין ממשיכים, החלטנו להגביר את הכוחות. הכנסנו עוד אלף שוטרים של היחידות המיוחדות. ראיתי אותם בפעילות", אמר אהרונוביץ'.

עם זאת, הוא הדגיש כי טרם הסתיימו האירועים האלימים בירושלים. "עדיין יש אירועים וזה לא ייגמר לא ביום ולא ביומיים", הוא ציין. "הכוחות יימצאו שם עד להודעה חדשה ללא הגבלת זמן. אם נצטרף להעלות עוד – נעלה עוד. נחזיר את השקט לתושבי ירושלים. אין לי שום ספק שהשקט יחזור. אני לא אומר שלא יהיה פה אבן ושם אבן אבל השקט יחזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תפילת יום שישי בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים 24.10.2014. נועם מושקוביץ
שוטרים בכוננות בירושלים ביום שישי שעבר/נועם מושקוביץ

בתקופה האחרונה חלה הסלמה במתיחות בין יהודים לבין ערבים בבירה, ובפרט במזרח העיר. רק אתמול נעצרו שמונה מפרי סדר, ובהם ארבעה נערים, בהתפרעויות בירושלים. בשבוע שעבר החלה משטרת ישראל במבצע למיגור האירועים האלימים בבירה, ותגברה בכאלף שוטרים מכל רחבי הארץ את כוחות הביטחון הנמצאים בעיר בשגרה. "המשטרה תמשיך בפעילות המוגברת והנרחבת במזרח ירושלים ובנקודות החיכוך ותגלה אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר. המשטרה תניח ידה על הפורעים, תעצור אותם ותביאם לדין במטרה למצות עמם את מלוא חומרת הדין", הבהירו במשטרת ירושלים.

על פי הנחיות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, תגבור זה יימשך בתקופה הקרובה עד שיחזור השקט לבירה. "המטרה היא להחזיר את הביטחון והשקט לעיר ירושלים ולתושביה, זו המשימה המרכזית", אמרו במשטרה. "זו משימה לאומית בשילוב זרועות נוספות כמו שב"כ וצה"ל, אך אין פה 'זבנג וגמרנו'. מדובר בפעולה נחושה ולאורך זמן".

(עדכון ראשון: 12:12)


לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully