וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לארה"ב: התערבו כדי למנוע "פיצוץ" בירושלים

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא לוושינגטון לדרוש מישראל לחדול מ"פעילותה האגרסיבית" במזרח ירושלים ובהר הבית. לדבריו, ישראל אחראית ל"הסלמה המסוכנת", שעלולה להיות בלתי נשלטת

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
אבו מאזן ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שיגר אמש (ראשון) מכתב בהול לממשל האמריקני, בו ביקש מוושינגטון להתערב ולדרוש מישראל לחדול מ"פעילותה האגרסיבית" במזרח ירושלים ובהר הבית – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ואפא". במכתבו, הזהיר אבו מאזן מפני "פיצוץ" במזרח ירושלים, שיהיה בלתי נשלט.

לדבריו, ישראל אחראית ל"הסלמה המסוכנת" בבירה. הוא קרא לארצות הברית להתערב לאלתר על מנת למנוע הסלמה נוספת, בעקבות פעילותם של כוחות הביטחון הישראליים ושל מתנחלים במזרח העיר. טרם התקבלה תגובה אמריקנית למכתב.

מהומות בבירה - עוד בוואלה! חדשות:
אלפי שוטרים בכוננות: המחבל מפיגוע הדריסה נקבר הלילה
שגריר ירדן: על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים
הורי ירושלים נגד ביטול הטיולים: "פספוס עצום"

תפילת יום שישי בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים 24.10.2014. נועם מושקוביץ
תפילות יום שישי בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים/נועם מושקוביץ

לפני כשבועיים, קרא יו"ר הרשות לחברי תנועת פתח בירושלים למנוע ממתנחלים להיכנס למסגד אל-אקצא בהר הבית "בכל מחיר". אבו מאזן, שנפגש עם חברי הארגון ברמאללה, אמר: "זה לא מספיק לומר שהמתנחלים באים - צריך למנוע מהם להיכנס בכל דרך". הוא הוסיף כי "המסגד הזה שייך לנו ואין למתנחלים זכות להיכנס אליו ולטמא אותו. לירושלים מקום בלבם של כל הערבים והפלסטינים ובלעדיה לא תהיה מדינה".

אתמול התייחס שגריר ירדן בישראל, וואליד עובידאת, להסלמה בירושלים והפציר בישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. זאת, לנוכח האירועים האלימים בבירה שמתחוללים בימים האחרונים, בהם פיגוע הדריסה ומעבר של תושבים יהודים לשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, והדיווחים שלפיהם ישראל תאפשר כניסת יהודים למתחם.

עובידאת, שאמר את הדברים באירוע לציון 20 שנה להסכם בין המדינות במרכז רבין בתל אביב, הוסיף כי צעדים אלו פוגעים בהסכם שנחתם ב-1994. עובידאת טען כי "יוזמת השלום הערבית, שירדן תרמה רבות לקידומה, עדיין נמצאת על השולחן ומציעה הסכם שעונה על צרכי כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully