וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שוטרים נפרשו: המחבל מפיגוע הדריסה נקבר הלילה

27.10.2014 / 2:22

משפחת המחבל מהפיגוע בירושלים הסכימה לתנאי המשטרה, להגביל ההשתתפות בטקס ל-20 אנשים בלבד. שוטרים רבים הוצבו במוקדי החיכוך בבירה על מנת למנוע כל ניסיון להפר את הסדר

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, אורי דייויס, חדשות 0404, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

הלווייתו של עבד אל-רחמן שלודי, המחבל ואיש החמאס מהפיגוע הדריסה בירושלים בשבוע שעבר, התקיימה הלילה (שני), לאחר שמשפחתו הגיעה להסכם עם משטרת ישראל בעניין הסדרי ההלוויה, שהייתה מצומצמת מהרגיל. בפיגוע נרצחו חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים, וקארן ימימה מוסקרה באררה, עולה חדשה מאקוודור, בת 20, שמתה הערב מפצעיה.

משפחת המחבל, בן 21 שהתגורר בסילוואן שבמזרח ירושלים, סירבה בתחילה לדרישת המשטרה להגביל את ההלוויה ל-20 משתתפים בלבד. דרישת המשטרה תואמה אתמול עם בית המשפט המחוזי בעיר, והיוותה את התנאי להוצאת גופתו של המחבל מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר. המשפחה חזרה בה אמש מסירובה, ופנתה למשטרת ירושלים באמצעות עורך דינה כדי לקבל את הגופה ולקיים את ההלוויה. המשטרה ערכה מול המשפחה את התיאומים הרלוונטיים.

עוד על פיגוע הדריסה:
בעקבות הפיגוע: תגבור של מאות שוטרים בירושלים
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס את הנוסעים בתחנה
סב התינוקת שנהרגה: "ילדה קדושה שלא עשתה דבר רע"

כוחות משטרה בעיר העתיקה בירושלים בתפילות יום שישי 24.10.14. לשכת העיתונות הממשלתית
שוטרי מג"ב בירושלים ביום שישי/לשכת העיתונות הממשלתית

המשטרה השלימה אמש את היערכותה להלוויה. כאלף שוטרים ואנשי מג"ב ויחידות מיוחדות הצטרפו לשוטרי המחוז והוצבו בנקודות החיכוך בין יהודים לערבים, בשכונות הפלסטיניות במזרח העיר על מנת למנוע כל ניסיון להפר את הסדר. בסך הכול ישנם במשטרת ירושלים כ-1,200 שוטרים האמונים על הסדר הציבורי כך שכוח השיטור בעיר כמעט הוכפל היום.

על פי הנחיות המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, תגבור זה יימשך בתקופה הקרובה עד שיחזור השקט לבירה. "המטרה היא להחזיר את הביטחון והשקט לעיר ירושלים ולתושביה, זו המשימה המרכזית", אמרו במשטרה. "זו משימה לאומית בשילוב זרועות נוספים כמו שב"כ וצה"ל, אך אין פה 'זבנג וגמרנו'. מדובר בפעולה נחושה ולאורך זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המחבל עבד אל-רחמן שלודי על רקע זירת הפיגוע בירושלים. כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו, עיבוד תמונה
המחבל על רקע זירת האירוע/עיבוד תמונה, כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו

שלודי פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה סמוך למטה הארצי שבבירה. בסוף מסע ההרג הוא נתקע עם כלי הרכב שבו נהג בעמוד, ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. מאוחר יותר, הוא מת מפצעיו.

בעוד בישראל ובעולם גינו את הפיגוע, ארגוני הטרור הפלסטיניים בירכו עליו. איסמעיל הניה, ראש ממשלת חמאס לשעבר ברצועת עזה, כינה את המחבל "שהיד". בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא מעשה גבורה ותגובה טבעית לפשעי הכיבוש בקרב עמנו והמקומות הקדושים לנו".

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
הזירה שבה נורה המחבל/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש

בתגובה לפיגוע שפורסמה ברדיו אל-קודס, הבהירה תנועת הג'יהאד האיסלאמי כי "זוהי זכותם של בני העם הפלסטיני להגן על עצמם ועל המקומות הקדושים להם לאור הפגיעות המתמשכות של ישראל בקרבם". מנהיגי התנועה דרשו "לפעול בגדה באמצעות התנגדות ולסיים את התיאום הביטחוני עם ישראל". נוסף על כך, הם בירכו את תושבי מזרח ירושלים "העומדים באומץ מול פשעיה של ישראל".

יממה לאחר הפיגוע, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייעצות ביטחונית בהשתתפות השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן. בתום ההתייעצות הנחה נתניהו לתגבר את כוחות הביטחון בירושלים נוכח התגברות המקרים הלאומניים בעיר. "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה", תקף נתניהו את יו"ר הרשות הפלסטינית. "זה אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully