וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בירושלים: עולה חדשה מתה מפצעיה

קארן ימימה מוסקרה באררה מאקוודור היא הנרצחת השנייה בפיגוע שאירע בשבוע שעבר. היא הייתה בדרכה לריאיון קבלה לסמינר חרדי לעולי דרום אמריקה בבירה. אמה: "חלמה לבנות את חייה בישראל"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, אורי דייויס, חדשות 0404, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

עלה מניין הנרצחים: קארן ימימה מוסקרה באררה, עולה חדשה בת 20 מאקוודור, שנפצעה בפיגוע הדריסה בירושלים בשבוע שעבר, מתה אתמול (ראשון) מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם בבירה, שם אושפזה. באררה הייתה עולה חדשה שעברה גיור. בשעת הפיגוע היא הייתה בדרכה לריאיון קבלה לסמינר חרדי לעולי דרום אמריקה.

בני משפחתה נחתו שלשום בארץ על מנת לשהות לצד מיטתה. "הבת שלי נפטרה על קידוש השם אך אני לא רוצה שהמוות שלה יהיה לחינם", אמרה אמה רוזה ססיליה בבית החולים לאחר מותה. "הפלסטינים שרצחו אותה הרסו לנו את החיים. החלום של הבת שלי היה להגיע לישראל ולבנות את החיים שלה כאן אבל קטעו את החיים שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתה מפצעיה. קרן ימימה מוסקרה באררה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע בערב יום רביעי. עבד אל-רחמן שלודי, תושב סילוואן שבמזרח ירושלים בן 21, פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה בסמוך למטה הארצי שבבירה. הוא ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. שלודי, המזוהה עם חמאס, מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים שערי צדק בבירה .בפיגוע נרצחה גם חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים.

הלווייתו של שלודי נקבעה לאתמול בשעה 23:00, אלא שמשפחת המחבל סירבה לבקשת המשטרה לתאם את מסירת הגופה כיוון שהמשטרה מגבילה את מספר המשתתפים בהלוויה ל-20. ההגבלה אושרה שלשום על ידי בית משפט המחוזי בירושלים. סירוב המשפחה אינו מאפשר לשחרר את גופת המחבל מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר ובימים הקרובים תבחן המשטרה את דרך הטיפול בגופה.

עוד על פיגוע הדריסה בירושלים:
תיעוד: הרגעים שאחרי פיגוע הדריסה בירושלים
סב התינוקת שנהרגה: "ילדה קדושה שלא עשתה דבר רע"
בעקבות הפיגוע: תגבור של מאות שוטרים בירושלים

באררה אושפזה במצב קשה עם פגיעת ראש, מורדמת ומונשמת, בבית החולים הדסה עין כרם. שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע: אישה כבת 50 פונתה במצב בינוני עם פגיעות בגפיים לבית החולים שערי צדק, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם אושפזו בבית החולים במצב קל ושני פצועים קל נוספים אושפזו בהדסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המחבל עבד אל-רחמן שלודי על רקע זירת הפיגוע בירושלים. כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו, עיבוד תמונה
המחבל עבד אל-רחמן שלודי על רקע זירת הפיגוע/עיבוד תמונה, כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו

בעוד בישראל ובעולם גינו את הפיגוע, ארגוני הטרור הפלסטיניים בירכו עליו. איסמעיל הניה, ראש ממשלת חמאס לשעבר ברצועת עזה, כינה את המחבל "שהיד". בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא מעשה גבורה ותגובה טבעית לפשעי הכיבוש בקרב עמנו והמקומות הקדושים לנו".

בתגובה שפרסמה לפיגוע ברדיו אל-קודס, הבהירה תנועת הג'יהאד האיסלאמי כי "זוהי זכותם של בני העם הפלסטיני להגן על עצמם ועל המקומות הקדושים להם לאור הפגיעות המתמשכות של ישראל בקרבם". מנהיגי התנועה דרשו "לפעול בגדה באמצעות התנגדות ולסיים את התיאום הביטחוני עם ישראל". נוסף על כך, הם בירכו את תושבי מזרח ירושלים "העומדים באומץ מול פשעיה של ישראל".

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית,
זירת הפיגוע, בשבוע שעבר/צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

בימים האחרונים, לאחר הפיגוע, נרשמו יידויי אבנים ועימותים במוקדי החיכוך בין יהודים לערבים בבירה. על מנת להתמודד עם הפרות הסדר, מתכננת המשטרה תגבור של אלפי שוטרים נוספים לפעילות שוטפת בעיר, הקמת מפקדה זמנית לטיפול בהתפרעויות, שימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים והקמת גוף תביעות וחקירות למעצר מהיר של מתפרעים.

במסגרת התכנית המיוחדת שגובשה במשטרה במטרה להיאבק בהפרות הסדר החוזרות ונשנות בבירה, שלאחר הפיגוע הוחלט במשטרה להאיץ את קידומה, יוקצו למחוז ירושלים קרוב לאלף שוטרים נוספים באופן קבוע למשימות של מיגור האלימות במזרח העיר. נוסף על כך, יתגברו את כוחות שיטור אלו שתי פלוגות של משמר הגבול מיהודה ושומרון. בכל פלוגה כזו ישנם כ-80 שוטרים. לצד השוטרים שיעסקו בפעילות השוטפת של מיגור הפרות הסדר, יתווספו למחוז ירושלים כ-800 בלשים ואנשי מודיעין, כולל יחידות מסתערבים של משמר הגבול. זאת לצורך התערות באוכלוסייה הערבית ותפיסה של המתפרעים בשעת מעשה.

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 18:40)

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית,
זירת הפיגוע/צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, רגעים לאחר לכידתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully