וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף שוטרים ומזל"טים: התכנית למיגור המהומות בבירה

23.10.2014 / 17:33

אחרי פיגוע הדריסה ברכבת הקלה, לוואלה! חדשות נודע כי הוחלט במשטרה להאיץ את מבצע "שומרי החומות", שגובש בשל ההתפרעויות המתמשכות בעיר. בין השאר, יתוגבר המחוז בבלוני תצפית ויופעלו אמצעים טכנולוגיים חדישים

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: מתן חדד

תגבור של אלפי שוטרים נוספים לפעילות שוטפת בעיר, הקמת מפקדה זמנית לטיפול בהתפרעויות, שימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים והקמת גוף תביעות וחקירות למעצר מהיר של מתפרעים: אלו הם רק חלק מסעיפי התכנית המיוחדת שגובשה במשטרה במטרה להיאבק בהפרות הסדר החוזרות ונשנות בבירה. התכנית גובשה לאחרונה בעקבות ריבוי ההתפרעויות בירושלים, וביממה האחרונה הוחלט במשטרה להאיץ את קידומה, בעקבות פיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה בו נהרגה תינוקת בת שלושה חודשים ונפצעו שבעה בני אדם נוספים.

במסגרת התכנית, יוקצו למחוז ירושלים קרוב לאלף שוטרים נוספים באופן קבוע למשימות של מיגור האלימות במזרח העיר. נוסף על כך, יתגברו את כוחות שיטור אלו שתי פלוגות של משמר הגבול מיהודה ושומרון. בכל פלוגה כזו ישנם כ-80 שוטרים. לצד השוטרים שיעסקו בפעילות השוטפת של מיגור הפרות הסדר, יתווספו למחוז ירושלים כ-800 בלשים ואנשי מודיעין, כולל יחידות מסתערבים של משמר הגבול, וזאת לצורך התערות באוכלוסייה הערבית ותפיסה של המתפרעים בשעת מעשה.

פיגוע דריסה בבירה - כותרות נוספות:
חמאס בירך על רצח התינוקת בירושלים: "מעשה גבורה"
תיעוד חדש: רגע הפיגוע בירושלים מזווית נוספת
מאז רצח אבו חדיר, ירושלים היא חבית נפץ שיצאה משליטה | פרשנות

יידוי אבנים בכפר עיסאוויה בזמן ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
התפרעויות בעיסאוויה, היום/נועם מושקוביץ

נדבך מרכזי בתכנית הוא הקמתה של מפקדה, אשר תוקם באופן ספציפי לצורך טיפול בהפרות הסדר. המפקדה תהיה תחת פיקודם של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, וראש אגף המבצעים, ניצב אהרון אקסול. בין השאר, יהיו חברים באותה מפקדה מפקד מרחב הצפון במשמר הגבול ניצב-משנה יהודה יהושע, מרחב מרחב חוף במשמר הגבול נצ"מ איציק צבן וסגן מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים סגן-ניצב חיים בובליל.

משטרת ירושלים תתוגבר גם באמצעים טכנולוגיים חדשניים. בין השאר, יוקצו למחוז ירושלים מטוסים זעירים ללא טייס ובלוני צילום, אשר יאפשרו שליטה על הפרות הסדר מן האוויר, וזאת נוסף על תגבור יומיומי של היחידה האווירית של המשטרה. עוד הוחלט במשטרה, על הקמת גוף תביעות מיוחד, שיורכב מעורכי דין, חוקרים ותובעים, בעיקר כאלו דוברי ערבית לצורך העמדה מהירה לדין של המתפרעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
התכנית למיגור הפרות הסדר מקבלת תאוצה. אהרונוביץ' ודנינו/ראובן קסטרו

"אנו מתואמים באופן מלא עם השר לביטחון הפנים והמפכ"ל", אמר לוואלה! חדשות ניצב אהרון אקסול. "אנו לא חוסכים בשוטרים ואני מאמין שבסופו של דבר התכנית תוביל אותנו לשקט". מוקדם יותר, אמר המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי "תגבור הכוחות במחוז ירושלים ימשך ככל שיידרש על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לכלל תושבי ירושלים". לדבריו, "מדובר במשימה לאומית ומשטרת ישראל תפעל עם כלל גופי ביטחון וגורמי האכיפה על מנת לטפל ולתת מענה מבצעי וחקירתי מול מפרי הסדר והחוק".

ברקת: "להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות"

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, התייחס הבוקר למצב הנפיץ בעיר והדגיש את הצורך שבהחלת התכנית המשטרתית המיוחדת במהרה. "חייבים להחזיר את השקט לירושלים. כפי שאני אומר כבר כמה חודשים, המצב בעיר בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור נגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר", אמר ברקת במהלך סיור בשכונות קו התפר בבירה.

"היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי ואנו נפעל יחד עם המשטרה ונסייע ככל שנוכל על מנת להחזיר את השקט לעיר. לבקשתי הנחה ראש הממשלה לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהוציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין. אני אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully