וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מתרככת: תאפשר לכורדים מעיראק להילחם בכובאני

20.10.2014 / 17:42

למרות סירובה של אנקרה להסכים להעברת סיוע לכורדים בעיר הנצורה שבצפון סוריה, היא תתיר מעבר של לוחמי הפשמרגה מעיראק דרך שטחה שיסייעו בקרבות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

טורקיה הודיעה היום (שני) כי היא תאפשר ללוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, לתגבר את הכוחות הכורדים בעיר כובאני שבצפון סוריה, הלוחמים בכוחות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במהלך החודש האחרון. זאת, דרך מעבר הגבול המשותף בין המדינות. הצעד המפתיע של טורקיה מגיע במקביל להצנחת סיוע צבאי ללוחמים הנצורים בעיר. הציוד, שסיפקו הכורדים בעיראק, הוצנח על ידי חיל האוויר של ארצות הברית.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי אנקרה תתיר את מעבר הלוחמים מעיראק, הנאבקים בעצמם בלוחמי דאעש בעיר השוכנת על גבול טורקיה, אך לא הבהיר אם השלטונות תומכים בסיוע האמריקני. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי סיפר כי וושינגטון ביקשה מאנקרה לאפשר את הצעד על מנת לאפשר לכורדים בכובאני "לנצח בקרב".

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
מלחמות המודיעין: כך מסתתר דאעש ממרגלי המערב
בשם אללה: המגזין שמצדיק אונס ורצח של אלפי אזרחים
"דאעש מתאמן על מטוסי קרב סוריים בבסיס שכבש"

הפצה אווירית בכובאני, צפון סוריה 18.10.2014. רויטרס
אש אוחזת בכובאני בעקבו הפצצות כוחות הקואליציה, אתמול/רויטרס

קרי, שאמר את הדברים במהלך ביקורו באינדונזיה, הכיר בחששות של טורקיה מחימוש הכורדים בסוריה. אתמול הצהיר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי לא יאפשר העברת ציוד אמריקני לכורדים משום שלטענתו הם זרוע של המחתרת הכורדית (PKK). עם זאת, קרי טען כי הצנחת הסיוע לא מהווה שינוי במדיניות האמריקנית.

"אנחנו מבינים את התנגדותה היסודית של אנקרה לכל ארגון טרור, ובמיוחד את האתגרים שעומדים בפניהם בהתמודדותם עם ה-PKK", הבהיר קרי, אך הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שמונח כאן על הכף. זה יהיה לא אחראי עבורנו, כמו גם קשה מבחינה מוסרית, להפנות את גבנו לקהילה הלוחמת בדאעש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במהלך ביקורו באינדונזיה, 20 באוקטובר 2014. רויטרס
"אין שינוי במדיניות של ארה"ב". ג'ון קרי במהלך ביקורו באינדונזיה, היום/רויטרס

בתוך כך, תקיפות כוחות הקואליציה נגד יעדי "המדינה האיסלאמית" נמשכות. צבא ארצות הברית מסר כי ביצע ביממה האחרונה שש תקיפות אוויריות נגד מטרות הארגון בכובאני. בנוסף לכך, נמסר כי בוצעו שש תקיפות אוויריות נוספות נגד מטרות דאעש בעיראק, בשיתוף פעולה עם כוחות קרקעיים של צבא עיראק. במתקפות אלו השתתפו כלי טיס של ארצות הברית, צרפת ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully