וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הפלסטיני הפסיד בקרב על ראשות העיר ברלין

18.10.2014 / 20:02

ראאד סלאח, שהיגר לגרמניה בגיל צעיר, קיבל 18.6% בלבד מקולות חברי מפלגתו, והגיע למקום האחרון. מי שזכה בתפקיד, עם 59.1% מהקולות, הוא דווקא מיכאל מולר האפור וחסר הכריזמה

מיכאל מולר נבחר לכהן כראש עיריית ברלין. רויטרס
מיכאל מולר זוכה לתשואות לאחר היוודע התוצאות הסופיות, הערב/רויטרס

מיכאל מולר, שר הפיתוח והגנת הסביבה של ברלין, נבחר הערב (שבת) על ידי חברי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית לכהן בתפקיד ראש עיריית ברלין, במקומו של ראש העיר המתפטר קלאוס וובריט. מולר, בן 49, קיבל 59.1% מקולותיהם של חברי מפלגתו, אשר שולטת בבית המחוקקים של העיר. למקום השני במרוץ הגיע יו"ר המפלגה יאן שטוס, שקיבל 20.9% מהקולות, ולמקום האחרון הגיע הפלסטיני ראאד סאלח, עם 18.6% מקולות הבוחרים.

נצחונו החלק של מולר, שמשמש בתפקיד שר מאז שנת 2011, נחשב למפתיע, בעיקר משום שהוא נחשב לאישיות אפורה ולא זוהרת, בניגוד גמור לראש העיר הכריזמטי ווברייט. במהלך מסע הבחירות התחייב מולר לנהל "ממשלה סולידית", והדגיש את ניסיונו הרב בעבודה אדמיניסטרטיבית ובשלל תפקידים במפלגה. הוא ייכנס לתפקידו ב-11 בדצמבר, אז צפוי הפרלמנט העירוני לאשר את מועמדותו.

עוד חדשות מהעולם:
"הקרב ייגמר בקרוב": לוחמי דאעש נסוגים מכובאני
שבדיה בלחץ: פתחה במבצע צבאי בשל "פעילות תת-ימית זרה"
זוועה בקונגו: מורדים הרגו 50 נשים וילדים במצ'טות

המועמד שריכז את מירב ההתעניינות במרוץ לראשות הבירה הגרמנית הוא דווקא זה שהגיע למקום השלישי, יו"ר הסיעה בבית הנבחרים, ראאד סאלח, פלסטיני שעבר לגרמניה בגיל צעיר. סאלח עבד בצעירותו בסניף של "בורגר קינג" ואז התקדם עד שרכש את הזיכיון של החברה בעיר. במהלך פעילותו הפוליטית במפלגה הוא נקלע למאבק כוחות עם ראש העיר היוצא ווברייט, מה שמנע ממנו לקבל את תמיכתו ופגע בסיכוייו להיבחר כמחליפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully