וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה בקונגו: מורדים הרגו 50 נשים וילדים במצ'טות

חמושים איסלאמים מאוגנדה המקושרים לארגון א-שבאב הסומלי הרגו ביומיים אחרונים עשרות אנשים במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. "הם השתמשו ברובים, במצ'טות ובגרזנים"

כוחות צבא של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 2013. AP
לא מצליחים למגר את האלימות. כוחות של הצבא באזור בני, בשנה שעברה/AP

מורדים איסלאמים מאוגנדה הרגו יותר מ-20 איש, רובם נשים וילדים, סמוך לעיר בני, שמזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – כך מסר היום (שבת) דובר של ארגון לחברה אזרחית במדינה. איש דת מקומי מסר לרשת BBC כי החמושים הרגו אותם באמצעות רובים, מצ'טות וגרזנים.

זהו הטבח השני שמבצעים חמושים החשודים בהשתייכות לארגון האיסלאמיסטי "כוחות הברית הדמוקרטית" ביומיים האחרונים – ביום חמישי דווח כי 26 אנשים, שגם מרביתם היו נשים וילדים, נהרגו בתקיפה דומה. הן לצבא המקומי והן לכוחות שמירת השלום של האו"ם יש בסיסים באזור, אך הכוח של האו"ם זוכה לביקורות רבות סביב כישלונו בהגנה על אזרחים.

אמיסי קלונדה, האחראי על העיר מטעם הממשלה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא בדרכו לאזור יחד עם כוחות צבא, אך לא יכול היה לאשר כי "כוחות הברית הדמוקרטית" אחראי למתקפות. הארגון פועל בשטח עתיר משאבים במזרח המדינה, ארגון "כוחות הברית הדמוקרטית" הוקם ב-1996 על ידי מוסלמים קיצונים ולאחרונה דווח כי הוא החל לשתף פעולה עם ארגון הטרור א-שבאב הסומלי.

על אף הסכם השלום שנחתם בשנה האחרונה בין הממשלה המרכזית בקינשסה לבין ארגון המורדים M23, כמה ארגונים חמושים עדיין פועלים באזור רווי הקרבות, בהם ארגון "כוחות הברית הדמוקרטית".

עוד ידיעות מהעולם
ארגון הבריאות העולמי מודה: "נכשלנו בטיפול באבולה"
שבדיה בלחץ: פתחה במבצע צבאי בשל "פעילות תת-ימית זרה"
טורקיה: הפרקליטות ביטלה תיק שחיתות נגד מקורבי ארדואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully