וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מודה: "נכשלנו בטיפול באבולה"

18.10.2014 / 10:13

בדוח פנימי של הארגון שהגיע לידי אי-פי נכתב כי הוא נכשל במניעת הפצת הנגיף, שהביא למותם של כ-4,500 איש, בשל תפקוד לקוי, חוסר במידע ומינויים פוליטיים במדינות מוכות האסון. "הכתובת הייתה על הקיר"

תושבת מונרוביה מתאבלת על אחותה, מקיי נגבה, שמתה מנגיף אבולה – ליבריה, אוקטובר 2014. GettyImages
אישה מתאבלת על מות אחותה מאבולה בליברה, השבוע/GettyImages

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם נכשל בניסיונו לעצור את התפשטות נגיף האבולה במערב אפריקה - כך נחשף אמש (שישי) בדוח פנימי של הארגון. במסמך, שלא הופץ לציבור והגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי, נכתב כי הארגון החמיץ הזדמנות למנוע את הפצת הווירוס לאחר שאותר בליבריה, סיירה לאון וגינאה באביב האחרון, שהביא עד כה למותם של כ-4,500 איש. זאת, בשל תפקוד לקוי של מומחים וחוסר במידע.

"כמעט כל מי שהיה מעורב במתן התגובה להתפרצות האבולה נכשל בלראות את הכתובת על הקיר", נכתב בדוח. "'הסערה המושלמת' הגיעה, מוכנה להתפרץ בשיא הכוח". כמו כן, מומחי הארגון לא הצליחו להבין שהשיטות המסורתיות להכלת מחלות מדבקות אינן פועלות באזור שבו הגבולות פרוצים ושמערכת הבריאות שלו הרוסה".

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן. רויטרס
לא התייחסה לחשיפת הדוח. ראש ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מרגרט צ'אן/רויטרס

בהמשך נכתב כי הבירוקרטיה הפנימית של הארגון הייתה חלק מהבעיה – ראשי הנציגויות של הארגון במדינות אפריקה קיבלו את התפקידים משיקולים פוליטיים ולמינויים אחראי ראש אזור אפריקה בארגון ד"ר לואיס סמבו, שלא נעתר לדרישותיה של ראש הארגון היושבת בז'נבה, ד"ר מרגרט צ'אן.

ד"ר פיטר פיוט, אחד משני החוקרים שחשפו את נגיף האבולה, הסכים שארגון הבריאות העולמי הגיב באטיות להתפרצות המגפה. "המשרד האזורי באפריקה הוא קו החזית", אמר ד"ר פיוט. "הם לא עשו דבר. המשרד הזה פשוט חסר יכולת". בארגון סירבו להגיב על הדוח הנוקב וטענו כי ד"ר צ'אן איננה זמינה לריאיון עם סוכנות הידיעות אי-פי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בוועידה לשיקום עזה בקהיר, אוקטובר 2014. רויטרס
קרא למנהיגי העולם לספק כסף, מסוקים ומרכזים רפואיים. ג'ון קרי/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי תקף את התנהלות הקהילה הבינלאומית בכל הנוגע לטיפול בהתפשטות האבולה והזהיר כי כישלון בתגובה לכך עלול להפוך את המגיפה "לקטלנית כמו האיידס או הפוליו בזמנו". קרי ביקר את העובדה שעד כה נאספו רק 300 מיליון דולר, שליש מהכספים שאותם דרש האו"ם, וקרא למנהיגי העולם לספק ממון, מסוקים ומרכזים רפואיים.

"אם לא נטפל באופן מתאים בהתפרצות הזאת, אז לאבולה יש פוטנציאל להפוך לקטלנית כמו האיידס או הפוליו ונצטרך להילחם בה במשך עשורים שלמים", הבהיר קרי בשיחה עם השגרירים הזרים שנערכה במחלקת המדינה בוושינגטון. "אסור להשלות את עצמנו – ניצחון במלחמה הזאת הולך להיות יקר, הוא ידרוש את כל מאמצינו והוא לא נטול סכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully