וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט סודי בבריטניה: צעיר תכנן לרצוח את טוני בלייר

צעיר בריטי בן 26 מואשם בתכנון פיגוע "בסגנון מתקפת הטרור במומבאי". הוא נעצר עם הוראות להכנת פצצה ועם כתובת ביתו של רה"מ לשעבר. המשפט מתנהל באווירה חשאית וחריגה

הלווית מרגרט תאצ'ר 17 באפריל 2013. רויטרס
טוני בלייר ורעייתו שרי/רויטרס

צעיר בריטי בן 26 תכנן פיגוע גדול בלונדון, הדומה למתקפת הטרור במובמאי ב-2008. לדברי התביעה, בין המטרות ששקל הצעיר היו ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר ורעייתו, שרי.

בבית המשפט הפלילי ב"אולד ביילי" שבלונדון מתנהל כיום משפט חשאי בעניינו של הנאשם, ארול אינסדל. התביעה הודיעה כי אינסדל החביא במכוניתו פתק ועליו הכתובת לאחד מהבתים שבבעלותם של בני הזוג בלייר.

לפי רשת "סקיי ניוז", אינסדל נעצר בחודש ספטמבר 2013, אחרי שמכוניתו עוררה את חשד המשטרה. במכונית אותרו גם הוראות להכנת פצצה.

איור של ארול אינסדל – נאשם בתכנון פיגוע נגד טוני בלייר. אתר בי-בי-סי, צילום מסך
ארול אינסדל בבית המשפט/צילום מסך, אתר בי-בי-סי

המשפט מתנהל בדלתיים סגורות, תחת צו מיוחד המוגדר בבריטניה כ"חסר תקדים". שופט בית המשפט העליון, אנדרו ניקול, הורה למושבעים - שמונה נשים וארבעה גברים - לשמור על סודיות מוחלטת, ואמר להם שתכנים רבים מהמשפט לעולם לא יתפרסמו.

כלי התקשורת בבריטניה ניהלו מאבק ארוך מול בית המשפט כדי לקבל פרטים על האישומים המיוחסים לאינסדל. מאז חודש מאי, דן משרד המשפטים בלונדון בבקשות שהגישו עיתונאים כדי לסקר את המשפט. הבוקר הוסר חלקית הצו המחמיר.

לדברי השופט, "מספר מוגבל של עיתונאים יורשו להיכנס להיכל הדיונים, אך ייאסר עליהם לדווח על הראיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully