וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר ההתקרבות למערב: שר בכיר נוסף באיראן יודח?

12.10.2014 / 19:19

מתנגדים להתקרבותו של רוחאני אל המערב בנושא הגרעין מנסים לקדם מהלך להדחתו של שר האנרגיה, חמיד צ'יטצ'יאן. רק לפני כחודשיים הודח שר המדע, המחקר והטכנולוגיה של איראן

נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
ניסיון לנגח בנשיא. רוחאני/AP

מהלך נוסף של הדחת שר בממשלה האיראנית קורם עור וגידים: לאחר שבסוף חודש אוגוסט הדיח המג'לס (הפרלמנט האיראני) את מקורבו של הנשיא חסן רוחאני, שר המדע, המחקר והטכנולוגיה של איראן רזא פרג'ידאנא, החל באיראן הליך נוסף להדחת שר.

גורמי אופוזיציה מהמחנה השמרני המתנגד להתקרבות של הנשיא אל המערב בנושא הגרעין, פתחו לפני כמה ימים במהלך שאמור להביא בסופו להדחת שר האנרגיה האיראני, חמיד צ'יטצ'יאן. 80 חברי מג'לס מתוך 290 המחוקקים של איראן פנו במכתב ליו"ר המג'לס בבקשה להתחיל בהליכי ההדחה של צ'יטצ'יאן. בקשות להליכי הדחה של שרים הן דבר מקובל באיראן ומשמשות ככלי העיקרי לניגוח הנשיא המכהן. כך קרה בכהונות שונות של נשיאים שונים ברפובליקה האיסלאמית לאורך השנים.

צ'יטצ'יאן, אזרי במוצאו, היה ראש המודיעין של משמרות המהפכה במחוז אזרבייג'ן המזרחי באיראן, ולאחר מכן מילא שורה של תפקידים במשרד האנרגיה לאורך כמעט עשרים השנים האחרונות. בעת הקמת ממשלתו האחרונה של רוחאני זכה לתמיכה מקיר אל קיר במג'לס כשקיבל 272 קולות בעדו מול 7 מתנגדים בלבד למינויו. שנהשנה בלבד לאחר מכן, המצב נראה שונה ורבים מנציגי המחוזות השונים בפרלמנט האיראני מבקשים להדיח את השר בעקבות תפקודו ובעיקר כאמור, כדי לנגח בנשיא.

בחודש אוגוסט האחרון, כאמור, הודח רזא פרג'ידאנא, שהיה מהבולטים בשרי הממשלה מהאגף הרפורמיסטי. ההחלטה התקבלה ברוב של 145 חברי מג'לס בעד מול 110 שהתנגדו. פיטואיו היוו מכה קשה לנשיא רוחאני. במקרה של צ'יטצ'יאן נראה כי נכון להיות כסאו בטוח למדיי.

לקריאה נוספת
דיווח: ”מדינה זרה” מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני
אירופה נאלצה להסיר סנקציות על ענקית נפט איראנית
יום אחרי הפיצוץ בפרצ’ין: משלחת סבא”א באה לטהראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully