וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הרפטינג בפרו: אותרה גופת הנעדר הישראלי השני

12.10.2014 / 0:14

כוחות חילוץ ישראליים איתרו את גופתו של תושב תל אביב בן 22, שנעדר מאז יום שלישי בעקבות התאונה בנהר בדרום פרו. הגופה נמצאה שני קילומטרים מהמקום בו אותרה גופת המטיילת הנוספת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוות החילוץ הישראלי של חברת הביטוח "הראל" איתר אתמול(שבת) בפרו את גופתו של המטייל הישראלי השני, תושב תל אביב בן 22, שנעדר מאז יום שלישי האחרון בעקבות תאונת הרפטינג בנהר האפורימק שבדרום המדינה. הגופה אותרה בסיוע מסוק חילוק, לאחר שנפלטה מהמים על סלע. היא תועבר בזמן הקרוב לקוסקו, עיר הקרובה לאתר התאונה, שם תעבור תהליך זיהוי סופי.

הגופה נמצאה במרחק של כשני קילומטרים מהמקום בו אותרה גופתה של המטיילת הנוספת, בת 22 מרמת השרון. הצוות הישראלי אישר כי הגופה נפלטה רק כעת, ולכן לא היה ניתן למצוא את הגופה מוקדם יותר.

עוד בוואלה! חדשות:
תאונת הרפטינג בפרו: אותרה גופת ישראלית
דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר
משפחות המטיילים שחולצו בפרו: "הם עברו טראומה"

נדב קליפה, מנהל צוות האיתור והחילוץ של צוות החילוץ שנשלח לפרו ומצא את גופות הנעדרים, אמר אתמול: "חברת הביטוח הוציאה צוות מידי לאיתור הגופות. ב-10:30 בבוקר שעון פרו, יצאה טיסת מסוק החילוץ לסריקה בנהר. בטיסה נכח מפקד הצוות בשטח, ובמהלך הסריקה זיהו אנשי הצוות את גופת הנעדר במים. תוך כדי ריחוף ירדו אנשי הצוות מהמסוק ומשו את הגופה שהייתה בין כמה סלעים. היא נמשתה לעבר אחת מגדות הנהר. הגופה נמצאת כעת תחת שמירה. מחר בבוקר שעון קוסקו ייצא מסוק נוסף במטרה לחלץ את הגופה ולהביאה לקוסקו, משם יטפל משרד החוץ בהבאת הגופה לישראל". לדבריו, "מתחילת התאונה מסוק חילוץ של החברה היה באוויר, כל הזמן, לצד מומחים שפיקחו על החילוץ".

נהר אפורימק בפרו. AP
המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני של אחד המטיילים. נהר אפורימק בפרו/AP

קונסול ישראל בלימה, אמיר כהן, יחד עם מחלקת ישראלים בחו"ל של משרד החוץ וגורמים רלוונטיים נוספים החלו בסידורים לקראת תהליך העברת הגופה לישראל. חמ"ל מיוחד הוקם בקוסקו בשיתוף הרשויות המקומיות וגורמי החילוץ המקומיים והישראליים.

ראש משטרת התיירות של קוסקו, ג'ונבל זרקדה, העריך כי הסירה שבה שטו המטיילים הישראלים לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. בדיווח בכלי תקשורת במדינה, אמר זרקדה כי סירת הרפטינג בה שטו המטיילים הייתה מיועדת לשישה בני אדם בלבד, אולם בפועל שהו עליה שמונה בני אדם. לדבריו, ישנה אפשרות שעובדה זו הובילה להתהפכות הסירה.

ביום התאונה חולצו שישה מבין שמונת הישראלים שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

מבירור פרטי המקרה עלה כי המטייל, שרכש מכשיר איתור לווייני בארה"ב ללא חבילת חילוץ, לחץ על כפתור ה-SOS כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המוקד האמריקני שקיבל את הודעת המצוקה העביר אותה למשפחתו בישראל. המשפחה עדכנה את משרד החוץ בארץ, וזה עירב בהמשך את הגורמים הרלוונטיים בפרו כשעתיים אחרי ההודעה המקורית.

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully