וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הרפטינג בפרו: אותרה גופת ישראלית

10.10.2014 / 0:30

צוותי החילוץ הצליחו לאתר בנהר האפורימק שבדרום המדינה את גופתה של אחת משני הנעדרים, בת 22 מרמת השרון. במקביל, קונסול ישראל בלימה נחת בקוסקו כדי לפקח על חיפוש הנעדר הנוסף

ספק 500

כוחות החילוץ בפרו איתרו אמש (חמישי) את גופת אחת המטיילות הישראליות שנעדרה מאז יום שלישי האחרון בעקבות תאונת הרפטינג בנהר האפורימק שבדרום המדינה, בת 22 מרמת השרון. ממשרד החוץ נמסר כי "במהלך פעילות המסוק לאיתור הנעדרים אותרה גופתה של אחת משני הנעדרים. היא נמשתה מהנהר ונמצאת בשמירה עד אור בוקר ראשון, אז ניתן יהיה לחלצה. משרד החוץ יסייע בהעברת גופתה לישראל".

החיפושים אחר הנעדר השני בתאונה נמשכים. מוקדם יותר אתמול נחת בקוסקו, עיר הקרובה לאתר התאונה, קונסול ישראל בלימה. הוא הקים בעיר חמ"ל מיוחד יחד עם הרשויות המקומיות וגורמי החילוץ המקומיים והישראליים. מסוק חילוץ משתתף במשימת האיתור ובמקביל נעשים מאמצים לשלב גם כוח של הקומנדו הימי הפרואני.

תאונת הרפטינג בפרו - כותרות נוספות:
דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר
משפחות המטיילים שחולצו בפרו: "הם עברו טראומה"
חשש לחיי המטיילים הישראלים בפרו: "אנחנו ממש מודאגים"

המטיילים ישראלים לפני התאונה. רויטרס
מטיילים ישראלים בסירת רפטינג בנהר אפורימק ביום התאונה/רויטרס

רעות אהרונסון, תושבת כפר אורנים שבבנימין, אחת מששת הניצולים בתאונה, שוחחה אחר הצהריים עם וואלה! חדשות ותיארה את שהתרחש. "יצאנו ביום ראשון חבורה של שמונה ישראלים דרך חברת 'מאיוק' לרפטינג של שלושה ימים", שחזרה אהרונסון. לדבריה, הדיווחים בפרו, אשר לפיהם בסירה שבה שטו המטיילים היו שמונה בני אדם ולא שישה כפי שמותר, אינם נכונים. "היו שתי סירות וקיאק חילוץ אחד", סיפרה. "הייתה סירה אחת עם שישה מטיילים ומדריך, סירה נוספת שעליה היו מדריך, שני מטיילים וציוד וקיאק נוסף שבו שט מדריך".

נהר אפורימק בפרו. AP
נמשכים החיפושים אחר הנעדר הנוסף. נהר אפורימק שבפרו/AP

"במהלך היום השני לשיט", המשיכה, "זמן קצר לפני שהגענו למחנה הגענו לאשד (שיפוע זרם ההופך תלול – ד"י). הקיאק עם המדריך עבר אותו, ואחריו הסירה עם ששת המטיילים. היא נתקעה באבן גדולה בנהר והגיעה לזווית של 90 מעלות. ארבעה מטיילים נפלו למים. שניים מהם חולצו, ושניים עדיין נעדרים".

אהרונסון הבהירה כי אף לא אחד מאלו שניצלו בתאונה נפגע בצורה כלשהי. "אנחנו שלמים ובריאים ומקווים לבשורות טובות", אמרה והדגישה כי רוב התרמילאים ממשיכים לטייל. "שני סטודנטים חוזרים ללימודים בארץ והשאר ממשיכים בטיול שלהם בדרום אמריקה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully