וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדאעש מתאבלים על "השהיד הצעיר בארגון" שנהרג בקרב

בסרטון שהעלו תומכי הארגון ליוטיוב נראה ילד בן 10, שזכה לכינוי "הגור של בגדאדי", לבוש מדים צבאיים ואוחז בנשק. לטענתם הוא נהרג בהפצצה אמריקנית בסוריה והיה לשהיד הצעיר ביותר

הילד אבו עובדייה אל-עבאסי בן ה-10, המכונה "הגור של בגדאדי", לוחם דאעש הצעיר ביותר שנהרג בסוריה, אוקטובר 2014. טוויטר, צילום מסך
ה"שהיד" אל-עבאסי/צילום מסך, טוויטר

תומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמו בימים האחרונים סרטון אבל על ילד כבן עשר שלטענתם היה ל"שהיד" הצעיר ביותר של הארגון, אחרי שנהרג בסוריה. הילד, אבו עובדייה אל-עבאסי, שזכה לכינוי "הגור של בגדאדי", הגיע ככל הנראה מערב הסעודית להילחם לצד לוחמי דאעש בסוריה.

תוכנו של הסרטון לא אומת מכל מקור אחר והוא מורכב מתמונות של הילד, שבחלקן הוא לבוש מדים צבאיים ונושא בגאווה כלי נשק. בתמונות אחרות הוא נראה לצד אביו, שנהרג עמו במתקפה אווירית של צבא ארצות הברית בסוריה לפני כשבועיים.

הסרטון, שעלה ליוטיוב וזכה עד כה לכ-75 אלף צפיות, קיבל תגובות רבות ברשת. בעוד חלק מהמגיבים בירכו את הילד ואת הקרבתו, אחרים יצאו נגד השימוש בילדים ללחימה: "זהו ג'יהאד קדוש? שטיפת מוח לילדים?" תמה אחד המגיבים ביוטיוב. "איזה חינוך מצוין", ציין אחד המגיבים בטוויטר, ואחר אף לעג וצייץ: "דאעש הכריז על מותו של הלוחם הצעיר ביותר שלו, הם אמרו שהוא נמצא בגן עד עם 72 בובות ברבי".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
דיווח בסוריה: דאעש השתלט על שליש מהעיר כובאני
שבוי דאעש במכתב מצמרר להוריו: "מפחד שאמות בקרוב"
עורפים ללא גבולות: ארגוני טרור בעולם מצטרפים לדאעש

באוגוסט השנה פרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם דוח ובו צוין כי ארגונים בסוריה, ובהם דאעש, מגייסים ילדים ונעזרים בהם בלחימה. "דאעש הקים מחנות אימונים לגיוס ילדים לתפקידי לחימה במסווה של חינוך", נכתב בדוח. "בהמשך לכך נשלחו הילדים ללחימה פעילה במבצעים צבאיים, כולל פיגועי התאבדות". בחלק מהמחנות מתאמנים, לפי הדוח, ילדים מגיל עשר. גיוס ילדים בני 15 ומטה ללחימה מוגדר פשע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully