וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורפים ללא גבולות: ארגוני טרור בעולם מצטרפים לדאעש

5.10.2014 / 14:25

מרצועת עזה, דרך אלג'יריה ועד לפיליפינים: עוד ועוד ארגונים איסלאמיסטיים ברחבי העולם מתרחקים מאל-קאעדה ומצהירים על נאמנותם לארגון החם החדש - "המדינה האיסלאמית". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

בסוף השבוע האחרון הודיע ארגון טאליבן הפקיסטני כי הוא מצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והודיע כי הוא יסייע לו בכל דרך אפשרית. מדובר באחרון מבין שורת ארגונים שהחליטו בתקופה האחרונה להעתיק את נאמנותם מאל-קאעדה לארגון הטרור המככב בכותרות ברחבי העולם והנחשב למאיים ומפחיד הרבה יותר.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא הארגון הג'יאהדיסטי הסלפי בעזה, שכבר בפברואר האחרון נשבעו חבריו אמונים לדאעש. ארגונים נוספים הם גדודי הסונא החופשיים בבעלבכ, שקיבל בתחילת יולי אחריות לכמה תקיפות בלבנון. אף שרוב חבריו הם למעשה שיעים, המיעוט הסוני הודיע על השתייכותו לדאעש.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8
האתגר הבא: כך תרוסק הכלכלה הענפה של דאעש
"הראו רחמים": הורי השבוי של דאעש מתחננים על חייו

לוחמי המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיר מוסול בעיראק, יוני 2014. רויטרס
מככבים בכותרות. לוחמי דאעש בעיר מוסול בעיראק/רויטרס

מגמה דומה נרשמה גם במדינות רחוקות יותר, שבהן לא מעט קבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות הודיעו כי יקבלו את מרותו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. ביולי הפך ארגון הטרור הפקיסטני טריק אל-חליפה לארגון הראשון מחוץ למזרח התיכון שנשבע אמונים לדאעש. באוגוסט נשבע ארגון אבו סיאף הפיליפיני אמונים לארגון הסוני.

ההצטרפות לדאעש לא באה לידי ביטוי במילים בלבד. לפני פחות משבועיים ארגון אלג'יראי ששמו ג'ונד אל-חליפה, שבעבר היה מזוהה עם אל-קאעדה, חטף מטייל צרפתי, מדריך טיפוס הרים שטייל במדינה. הארגון ערף את ראשו של המטייל אחרי שממשלת צרפת לא נענתה לאולטימטום שהציבו לפיו חיל האוויר הצרפתי לא יפציץ את דאעש בעיראק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אימן א-זוואהירי. AP
התנער לחלוטין מדאעש. א-זווהארי/AP

עד כה לא הייתה לדאעש אחיזה בדרום אסיה בשל שליטת טאליבן, שסבל לאחרונה מטלטלה בעקבות מותו של מנהיגם בידי כוחות אמריקניים. בשל כך, יש משמעות גדולה להצטרפותו של טאליבן הפקיסטני לרשימת נאמניו.

ההצטרפות של הפלגים השונים נעשית על רקע קרע בין דאעש לאל-קאעדה. בתחילת 2014 התנער מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי מדאעש והצהיר שאינם קשורים זה לזה, ואף ציין כי ארגונו אינו תומך במעשיו של הארגון המתחרה. "לא יצרנו אותו, לא נועצנו בו ולא הבענו תמיכה בו", אמר א-זוואהירי. "על כן, לא מדובר בארגון המסונף לאל-קאעדה, אין מערכת יחסים המקשרת בין השניים ואל-קאעדה אינו אחראי למעשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully