וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור לוטן מונה לתפקיד המתאם לענייני שבויים ונעדרים

7.10.2014 / 23:41

נתניהו מינה את אלוף-משנה (במיל') לוטן, שיחליף בתפקידו את דוד מידן. המתאם החדש נחשב למומחה לניהול משא ומתן והיה שותף מרכזי בעסקה לשחרור גלעד שליט. "מודה לראש הממשלה על הגיבוי והאמון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רואה בתפקיד אתגר גדול ומודה על האמון". ליאור לוטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שלישי) את אלוף-משנה (במיל?) ליאור לוטן לתפקיד המתאם לענייני שבויים ונעדרים. לוטן יחליף בתפקיד את דוד מידן, לשעבר בכיר במוסד שמילא את התפקיד בהתנדבות בשלוש השנים האחרונות. לוטן היה שותף מרכזי בצוות שבחן את חומרי המודיעין בהקשר של גלעד שליט ובעסקה שהביאה בסופו של דבר לשחרורו של החייל החטוף.

בהודעה שהפיצה הערב לשכת ראש הממשלה, נכתב כי מידן פרש מהתפקיד לבקשתו. מידן אמר כי הוא "מודה לראש הממשלה על הגיבוי והאמון", ואיחל הצלחה למחליפו "במילוי המשימה הרגישה והחשובה". לוטן, שנחשב מומחה לניהול משא ומתן והרצה בנושא בפורומים מדיניים ואקדמיים ברחבי העולם, אמר כי הוא "רואה בתפקיד אתגר גדול ומודה לראש הממשלה על האמון".

לוטן היה בעבר מפקד בסיירת מטכ"ל ואף קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על חלקו במבצע החילוץ הכושל לשחרור החייל החטוף נחשון וקסמן. בהמשך, מונה למפקד צוות המשא ומתן המטכ"לי וכראש מחלקת שבויים ונעדרים באגף המודיעין. לוטן שימש גם כסגנו של אילן בירן במשא ומתן עם חיזבאללה בעסקה לשחרור אלחנן טננבאום וגופות שלושת חיילי צה"ל שנחטפו בהר דב. בעבר גם שימש לוטן כמרצה לענייני טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה וזכה לאורך השנים להערכה גבוהה בצה"ל.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
פרו: חולצו שישה מהמטיילים, שניים עדיין נעדרים
השר פרי ומקבילו האיראני ישנו בחדרים צמודים בכנס ביפן
עמיעד נפגע בתאונה ביום הטקס לזכר אביו שנהרג בעזה

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully