וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרי ומקבילו האיראני שהו בחדרים צמודים בכנס ביפן

8.10.2014 / 0:06

שר המדע והטכנולוגיה שהה בשכנות לשר האיראני במהלך כנס בינלאומי בטוקיו, לאחר שמארגניו שיבצו את המשתתפים בחדרים לפי סדר אלפביתי. "משטרו של רוחאני מגלה גמישות באירועים שגם ישראל משתתפת בהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרי וסוטארי בכנס עם שרי מדע נוספים מהעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכנים ליומיים: שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, השתתף בשבוע שעבר בכנס בינלאומי של שרי מדע מרחבי העולם, שנערך ביפן. בכנס השתתף גם סגן נשיא איראן לענייני מדע וטכנולוגיה, סורנה סאטארי, שנחשב לאיש אמונו הקרוב של הנשיא חסן רוחאני. מארגני הכנס, שאולי לא היו מודעים ליחסים המתוחים בין ישראל לאיראן, שיבצו את שני השרים בחדרים צמודים במהלך הכנס, מה שגרם לאיראנים לגלות דריכות בתחום האבטחה.

ההחלטה לשבץ את שני השרים בצמידות לא התבססה על שיקולים מדיניים או אסטרטגיים, אלא על האלפבית האנגלי: ישראל ואיראן הופיעו צמוד זו לזו ברשימת המדינות המשתתפות בכנס – כעשרים מדינות – ולכן השרים שובצו לחדרים צמודים. פרי וסגן הנשיא האיראני השתתפו גם בכמה דיוני "שולחן עגול" של כל השרים שהשתתפו בכנס. מדובר בפעם הראשונה מזה כמה שנים ששר ישראלי ושר איראני יושבים באותו שולחן דיונים. בניגוד למקרים שקרו בעבר, הבכיר האיראני לא עזב את השולחן במחאה על השתתפותו של השר הישראלי.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
עמיעד נפגע בתאונה ביום הטקס לזכר אביו שנהרג בעזה
עוקף בג"ץ: נתניהו יוזם תיקון לחוק המסתננים
חרף ההצהרות: סוריה חשפה 4 מתקני נשק כימי נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת החדרים שבה ניתן לראות כי ישראל ואיראן שכנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ידוע אם השתתפותו של הבכיר האיראני באותו שולחן עגול עם השר פרי תואמה מראש עם המשטר בטהראן או נעשתה על דעתו של סגן הנשיא באופן אישי. "הממשלה הנוכחית באיראן מגלה יותר גמישות בכל מה שנוגע להשתתפות באירועים בינלאומיים שגם ישראל משתתפת בהם", אמרה לוואלה! חדשות אריאן טבאטבאי, חוקרת איראן מאוניברסיטת הרווארד. לדבריה, "בדרך כלל זה לא מקבל ביטוי פומבי, אבל יש שינוי מובהק בגישה של הממשל לנושא".

במהלך כנס השרים, התרחש הפיצוץ המסתורי באזור המתקן הגרעיני בפרצ'ין, שהזכיר במעט את הימים שבהם מדעני גרעין היו מחוסלים ברחובות טהראן. אולי בגלל העובדה שמומחים בולטים מרחבי העולם מעריכים שאין קשר בין האירוע לבין תכנית הגרעין האיראנית, השכנות התקינה לא נפגעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תצלום לוויין של האתר הצבאי בפרצ'ין, בו לפי החשד אירן מבצעת ניסויים בשלב הסופי של הרכבת הפצצה הגרעינית. 24 באוגוסט 2012. מכון ISIS, AP
במהלך הכנס, דווח על פיצוץ בפרצ'ין. אחד המתקנים באזור פרצ'ין, איראן/AP, מכון ISIS

הכנס בטוקיו הוקדש להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים בין מדינות שונות ולרתימת המדע והטכנולוגיה לטיפול בבעיות הבוערות בעולם. פרי הינו השר הישראלי הראשון שמשתתף בכנס המדובר, שהחל להתקיים לפני 11 שנים. מלבד ההשתתפות בכנס, פרי פגש בטוקיו את מקבילו היפני ואת שר החינוך של המדינה. השרים היפנים הביעו עניין להדק את שיתופי הפעולה שלהם עם ישראל בתחומים כגון ביטחון פנים, סייבר, תקשורת וחינוך מדעי.

גם סגן הנשיא האיראני ערך פגישות עבודה בבירה היפנית, שהוגדרו בתקשורת האיראנית כמוצלחות מאוד. בהודעה של סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" נמסר כי סגן הנשיא סאטארי הביע תקווה להידוק הקשרים המדעיים בין ארצו לבין יפן, בתחום האנרגיה.

פניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully