וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף לוחמי גדוד 13 של גולני לדורותיהם בכנס יוצא דופן

7.10.2014 / 5:20

הכנס התקיים במעיין חרוד, שבו התקיימו הקרבות הראשונים של הגדוד עם הקמתו ב-1948. ותיקי הגדוד סיפרו לצעירים על מלחמות העבר ועל כך שהם גאים בדור החדש. "בשבילי הם חלק מהמשפחה"

כנס גדוד 13 של חטיבת גולני במעיין חרוד  6 באוקטובר 2014. אלי אשכנזי,
"אני מצדיע להם על הדבקות בביצוע המשימה". יאיר בן צבי/אלי אשכנזי

יותר מאלף לוחמי גדוד 13, גדוד גדעון של חטיבת גולני, התכנסו אמש (שני) במעיין חרוד שבמערב עמק חרוד, לכנס יוצא דופן לרגל הקמת עמותת הגדוד, שמטרתה לתעד ולחזק את מורשתו. בכנס השתתפו חיילי הגדוד מאז 1948 ועד חיילי הגדוד בסדיר כיום. המיקום הוא לא במקרה גם המקום שבו נערכו הקרבות הראשונים של הגדוד לאחר הקמתו, לפני כ-66 שנה.

"נלחמנו על הבית", סיפר יאיר בן צבי, בן הקיבוץ תל יוסף שבעמק ומזה עשרות שנים תושב המושב השכן כפר יחזקאל, ללוחמים הצעירים. "כאן, בזירעין (כפר ערבי שהיה בעבר בעמק חרוד, א"א) היה הקרב הראשון שלנו. כבשנו את הכפר אחרי שהפלמ"ח נכשל. נלחמנו בשכל", התגאה. סביבו וסביב חבריו לקרבות 48', התקבצו לוחמי הגדוד בסדיר, שותים את סיפורי הוותיקים בצמא. בן צבי סבור כי מאז אותם ימים גדוד 13 הפך לגדוד הטוב בחטיבה וחיילי הסדיר מהנהנים בהסכמה.

בן צבי עקב אחרי הדיווחים על קרבות הגדוד ב"צוק איתן" ואמר כי הוא גאה בדור הצעיר. הוא הוסיף כי רמתם המקצועית של לוחמי הגדוד גבוהה מאוד. "אני מצדיע להם על הדבקות בביצוע המשימה", אמר. "אנחנו לא יכולנו לחלום על רמת חיילות (רמת התמקצעות צבאית, א"א) כזאת ועל ציוד כמו שיש להם".

עוד בוואלה! חדשות:
"כיפת ברזל" הוכיחה את עצמה - אך נחלה כישלון מסחרי
ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"
צל"ש לשייטת 13 על "רצף פעולות מבצעיות וחשאיות"

סגן ניב חנוכה, מפקד מחלקה בגדוד, הגיע מפלוגת חיל ההנדסה של חטיבת גולני. "אחרי שנה אני כבר מרגיש חלק מהמשפחה", אמר. בקיץ האחרון הוא נלחם עם חייליו בעזה במהלך מבצע "צוק איתן" ולדבריו, כשהוא רואה את לוחמי הגדוד לדורותיו הוא מבין שהוא חלק ממסורת מפוארת. "הערכים שהנחו את הוותיקים מנחים גם אותנו", אמר.

בין הזיכרונות מהמלחמה האחרונה בדרום לאלה ממלחמות העבר נזכר גם לואיס גולדשטיין, לוחם בגדוד בימי מלחמת יום כיפור, במלחמה המרה בה לקח חלק לפני 41 שנה. בכנס פגש גולדשטיין חברים לקרבות ברמת הגולן, מפגש שריגש אותו מאוד. "בשבילי הם משפחה לכל דבר", אמר. "כאן הבנתי לעומק מה הוא ערך החברות". זאב גרינפלד, חברו לנשק, הוסיף: "היום גולני זו חטיבה נחשבת. אנחנו נחשבנו לאינדיאנים, אבל תמיד התגאיתי להיות חלק ממשפחת גולני ואני גאה לראות את החיילים של היום".

את הכנס ארגן ראש המועצה האזורית גלבוע ויו"ר עמותת גדוד 13, דני עטר, ששרת בגדוד בשנים 1983-1975 ושימש גם מפקד פלוגה. "מדובר במפגש מרגש", סיכם את האירוע. "זה גדוד שתמיד הייתה לו גאוות יחידה ותחושת משפחה". לדבריו, בימי הלחימה בקיץ בעזה הוא חש גאווה. "שוב גולני נפלו על הקרבות הכי קשים והכי מרים ושוב הוכיחו שהם יכולים להם", אמר. "זו גולני. לא חשוב מה קורה, ולמרות שמשלמים מחיר יקר, משיגים את המשימה עד תומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully