וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"

דובר הבית הלבן השיב לראש הממשלה שגינה את תגובת ארה"ב למכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים. "תמיד התנגדנו לכל פעולה חד צדדית שמנסה לקבוע את מעמד ירושלים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הידרדרות נוספת ביחסים בין ישראל לארצות הברית? הבית הלבן גינה הערב (שני) את תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהרת ארה"ב בנוגע להחלטת ישראל לבנות יחידות דיור נוספות בשכונת גבעת המטוס בירושלים. לדברי הבית הלבן, נתניהו מסרב להכיר בתרומתה הרבה של ארה"ב לישראל במהלך השנים.

ביום רביעי פרסמה עיריית ירושלים מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בבירה. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי גינתה את ההחלטה ואמרה: "התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים עמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים".

עוד על יחסי ישראל-ארה"ב:
התגרות בארה"ב? מכרז לבנייה מסיבית במזרח ירושלים
מחלקת המדינה: "בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"
נתניהו: אין מתיחות עם אובמה, אנחנו כמו זוג נשוי

פגישת רוה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן, אוקטובר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
משבר ביחסים? נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

בראיונות שהעניק לתקשורת האמריקנית התייחס נתניהו לדברים ואמר כי בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה שוררת מערכת יחסים "של זוג נשוי". הוא טען כי גילה שהמכרז אושר "רק לפני הפגישה עם אובמה ורק דרך פרסומי העיתונות". בראיון שנערך אחרי הפגישה, הוא ציין כי "זו סוגיה שמעבר לזכות הקניין. הדבר נוגע לזכותו של כל אדם לגור היכן שיבחר, כל עוד הוא רוכש את הדירה באופן חוקי ולא משתלט על נכס. אני לא מבין את המדיניות הזאת, שמנוגדת לערכים האמריקנים ולהגיון הפשוט".

הערב, התייחס דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט לדברים ואמר: "זה נראה מוזר שהוא (נתניהו) מנסה להגן על פעולות ממשלתו על ידי אמירה שתגובתנו אינה הולמת את ערכי ארה"ב". הוא הוסיף ש"ערכי ארה"ב" הם שהובילו לסיוע האמריקני במימון סוללות מערכת ההגנה האווירית, "כיפת ברזל". לדבריו, ארה"ב תמיד התנגדה לכל פעולה חד צדדית שמנסה לקבוע את מעמדה של ירושלים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כיפת ברזל משגרת טיל מיירט לעבר רקטות ליד העיר אשדוד – 8 ביולי 2014. GettyImages
ארה"ב סייעה רבות במימון. סוללת "כיפת ברזל" בפעולה/GettyImages

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הבהיר כי הממשלה עומדת מאחורי מכרז הבנייה. יממה לאחר פרסום המכרז, השתתף יעלון בטקס זיכון לחללי "עוצבת האש" באנדרטה לנופלי חטיבת הצנחנים בסמוך לצומת ביל"ו ואמר: "הצנחנים הם אלו ששחררו את ירושלים, אותה ירושלים שגם היום יש מי שמפקפק בזכותנו עליה. היא תישאר ביתו של העם היהודי, העיר שנמשיך לפתח בלי להתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully