וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "נמשיך לפתח את ירושלים - בלי להתנצל"

במהלך טקס זיכרון לחללי "עוצבת האש", התייחס שר הביטחון לבנייה בעיר הבירה שזכתה לגינוי אמריקני: "גם היום יש מי שמפקפק בזכותנו עליה". גנץ: "נגן על המדינה בכל מחיר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

יממה לאחר פרסום מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים, התייחס הערב (חמיש) שר הביטחון, משה יעלון, לנושא. "הצנחנים הם אלו ששחררו את ירושלים, אותה ירושלים שגם היום יש מי שמפקפק בזכותנו עליה", אמר יעלון בטקס זיכרון לחללי "עוצבת האש" באנדרטה לנופלי חטיבת הצנחנים בסמוך לצומת ביל"ו. "היא תישאר ביתו של העם היהודי, העיר שנמשיך לפתח בלי להתנצל".

יעלון התייחס לאיומים במזרח התיכון ואמר: "חובתנו להוביל את ישראל לחוף מבטחים, תוך שיקול דעת וראייה אזורית ובינלאומית. לחתור לשלום, כי אנו מקדשים את חיי האדם - אך גם לא להשלות עצמנו. לזכור שמסביבנו מדינות וישויות טרור שחרטו על דגלן לפגוע בישראל ועלינו לדעת להשיב מלחמה כאשר נדרש לכך".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בטקס לזכר חללי הצנחנים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון, הערב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הרמטכ"ל בני גץ שנכח גם הוא באירוע דיבר על אתגרי הביטחון. "אויבנו מסביב ממשיכים לצערנו לאיים", אמר. "הכרח המעשה הביטחוני והעמידה הלאומית נותר בתוקף. כשנדמה האש במערכת 'צוק איתן', למדנו שוב כי יש לנו מענה איתן - גם למול אתגרי העתיד. זכרם של הבנים והבנות עודנו כאן מאיר את דרכנו, הדרך בה אנו הולכים. נוכל להבטיח כי המופת שהציבו לנו בנופלם, מוסיפה להנחות אותנו. אנחנו פועלים בשם אותה המשימה - להגן בכל מחיר על מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה".

עוד ידיעות על צבא וביטחון
בשל המחאה: הוקפאו פיטורי הרבש"צים בעוטף עזה
סוכל פיגוע: נעצרו פלסטינים עם מטענים ואקדח במחסום תפוח
לרגל חג הקורבן: תושבי עזה יוכלו להתפלל בהר הבית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, במסיבת עיתונאים על הנערים החטופים, 14 ביוני 2014. דרור עינב
"המופת שהציבו לנו בנופלם, מוסיפה להנחות אותנו". הרמטכ"ל בני גנץ/דרור עינב

התכנית השלמה לבנייה המסיבית בשכונת גבעת המטוס אושרה כבר בספטמבר 2012, כפי שפורסם אז לראשונה בוואלה! חדשות. אלא שכעת, לאחר פרסום המכרז, מעשית ניתן כבר להעלות את הדחפורים לקרקעות האמורות.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי גינתה בצורה חריפה את הצעד של ישראל. "התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים עמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים", אמרה סאקי. היא הוסיפה כי יישום הצעד "יעמיד בסימן שאלה את מחויבותה של ישראל לתהליך השלום".

למרות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש לכלי תקשורת אמריקניים והכחיש מתיחות בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה. נתניהו אמר כי לשני המנהיגים יש מערכת יחסים של "זוג נשוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully