וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש לשייטת 13 על "רצף פעולות מבצעיות וחשאיות"

6.10.2014 / 18:58

הצל"ש הוענק בטקס שהתקיים בבסיס יחידת הקומנדו הימי בעתלית. הרמטכ"ל שיבח את הלוחמים: "יוזמים מבצעיים גלויים ופחות גלויים". מפקד חיל הים: "מבצעים פורצי דרך וייחודיים במינם"

צילום: דו"צ, עריכה: קשת סידי

יחידת הקומנדו הימי, שייטת 13, קיבלה היום (שני) צל"ש "בעקבות רצף של פעולות מבצעיות וחשאיות בעומק שטח האויב, אשר נחלו הצלחה מרובה", כך נמסר מדובר צה"ל. בטקס הענקת הצל"ש, שהתקיים בבסיס השייטת בעתלית, השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג, חברי פורום המטה הכללי ומפקדי השייטת ולוחמיה.

עוד בנושא צבא וביטחון:
סבב מינויים בצה"ל: גורדין ימונה למפקד אוגדה מובחרת
צום ליד מיטת הבן: מפקד סיירת צנחנים נלחם על חייו
אישום: חיילים צילמו והפיצו סרטונים של חיילות מתקלחות

הרמטכ"ל גנץ שיבח את פעילות הלוחמים. "מה שמאפיין את השייטת הוא היוזמה המבצעית", אמר. "השייטת לא בוחלת בשום משימה, מחפשת איך להשתלב, מחפשת איך להשפיע, איך להיות מעורבת. לוחמיה יוזמים מבצעים חשאיים, חסויים, גלויים ופחות גלויים. יש בשייטת עושר מבצעי גדול, תרבות מבצעית ענפה, יוזמת וחשוב לומר צנועה".

"מספר מבצעים במקביל"

הוא התייחס להחלטה להעניק ליחידה את הציון לשבח. "יחידה לא מגיעה פתאום לצל"ש", הסביר. "יחידה מגיעה לצל"ש כי יש בה שורשים, יש בה יסודות, יש בה מורשת מקדימה שעל תשתיתה צומחת המורשת אחר כך, ואיתה היא מתבשלת. מלוא הערכתי, מלוא הערכת המטה הכללי, משוכנעים שתמשיכו לבצע את המשימות באשר תהיינה".

הרמטכ"ל בני גנץ טקס הענקת צל"ש לקומנדו הימי, בבסיס חיל הים בעתלית. אוקטובר 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בטקס, היום/דובר צה"ל

אלוף רוטברג הוסיף: "הצל"ש, למרות שאינו חלק מאופיינו וצניעותנו, מגיע כאות הערכה על ביצוע עשרות מבצעים במערכה שבין המלחמות. מבצעים פורצי דרך וייחודיים במינם, פעילות מאומצת המבוצעת לאורך תקופת זמן קצרה במספר זירות ותוך מימוש מספר מבצעים מקביל. הצל"ש מעיד על יכולות התכנון, היכולות הקרביות והיכולות האישיות של כל אחד ואחד מאנשי השייטת".

לדבריו, "עומקה של היחידה, המתבטא בעומק אנשיה הוא הסיפור מאחורי ההצלחה וכולל את הלוחמים, תומכי הלחימה, אנשי המודיעין וכלל הגורמים המלווים את היחידה בפעולותיה. ערכים של שילוביות ויוזמה, קרביות וחדשנות, תעוזה ונחישות, הם ערכי היחידה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הרמטכ"ל בני גנץ טקס הענקת צל"ש לקומנדו הימי, בבסיס חיל הים בעתלית. אוקטובר 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בעתלית/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully