וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל דאעש בכובאני, התושבים: "העיר תהפוך לקבר"

6.10.2014 / 18:51

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" הניפו את דגלם במזרחה של העיר בגבול סוריה-טורקיה, לאחר שבועות של לחימה ומצור. הכוחות הכורדים מבהירים: "הם לא הגיעו למרכז העיר, אבל אנחנו חייבים עזרה"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הניפו היום (שני) את דגל הארגון על מבנה בפרברי העיר כובאני, על גבול סוריה-טורקיה, בתום מתקפה עיקשת שנמשכה כשלושה שבועות בניסיון לכבוש את העיר. עם זאת, הכוחות הכורדים בעיר הכחישו כי הלוחמים האיסלאמיסטים הגיעו למרכז העיר. יותר מ-2,000 כורדים, בהם ילדים ונשים, פונו הערב מהעיר.

מזכ"ל ברית נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר היום בעת ביקור בפולין כי במקרה הצורך, כוחות הצבא של חברות הברית יוכלו להיכנס לטורקיה במטרה להגן על ביטחונה, ולהדוף את מתקפות דאעש.

במקביל, לפחות 30 בני אדם נהרגו היום בפיגוע התאבדות כפול בשני מחסומים של כוחות המיליציה הכורדית בעיר חסכה, בצפון-מזרח סוריה – כך נמסר מארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון. "המתקפות כוונו נגד הלוחמים הכורדים בכניסה המערבית לעיר", סיפר רמי עבד אל-רחמן, פעיל הארגון.

עוד בוואלה! חדשות:
שבוי דאעש במכתב מצמרר להוריו: "מפחד שאמות בקרוב"
עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8
ביידן האשים את ארדואן בסיוע לדאעש - והתנצל

תגבור כוחות באזור גבול סוריה-טורקיה, ליד כובאני. AP
כוחות טורקים מפזרים כורדים שהתאספו בצדו הטורקי של הגבול באזור כובאני, היום/AP
"לא נתן להם להיכנס לעיר כל עוד אנחנו חיים"

טרם התברר מי אחראי למתקפה הקטלנית, אך כוחות של דאעש ושל ארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, אשר משתפים פעולה בלחימה בסוריה, פועלים לכיבוש שטחים נוספים באזור.

במסגרת הלחימה, תקיפות אוויריות של כוחות צבא אמריקניים ושל מדינות המפרץ הפרסי לא הצליחו למנוע את התקדמות החמושים האיסלאמיסטים לעבר עיר הגבול כובאני. בימים האחרונים, הלוחמים הטילו עליה מצור כבד בימים האחרונים והפגיזו את העיר בארטילריה כבדה, שחלקה נחתה בשטח טורקיה.

"דאעש רק הניפו את דגלם על בניין אחד", אמר איסמעיל אסקין, עיתונאי תושב כובאני, "הוא לא בתוך העיר, אלא בצדה המזרחי. הם לא נכנסו לעיר". אסקין דיווח כי העימותים הקשים נמשכים גם בשעה זו, אך לפי שעה הלוחמים הכורדים משיבים אש. "יש פה גופות של לפחות 25 לוחמי דאעש", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אזור העיר כובאני, על גבול טורקיה:

תגבור כוחות באזור גבול סוריה-טורקיה, ליד כובאני. AP
כורדים בצדו הטורקי של הגבול משקיפים על הקרבות/AP

הכוחות הכורדים קראו לסיוע חיצוני במלחמתם נגד הארגונים האיסלאמיסטים, אך מלבד התקיפות האוויריות שלא הצליחו כאמור להכריע את המערכה, צבא טורקיה או צבאות אחרים סירבו לשלוח כוחות קרקעיים.

אנשי "המדינה האיסלאמית" מעוניינים להשיג שליטה על העיר, מאחר והישג שכזה יעניק להם שליטה רציפה על השטחים שבשליטתם בעיראק ובסוריה. רבים מתושבי הכפרים באזור נמלטו מהאזור, וכ-180 אלף פליטים הגיעו לצדו הטורקי של הגבול עד כה.

כוחות צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה ליד זור אל-מוחרקה. רויטרס
"אם דאעש יובס כאן, הוא יובס ברחבי סוריה". כוחות צבא אסד מבעירים דגל של ארגון ג'בהת א-נוסרה באזור חמה, היום/רויטרס

מפקד רשות ההגנה של כובאני, אסמת אל-שייח, טען כי "אם הם ייכנסו לכובאני, היא תהפוך לקבר עבורנו ועבורם. לא נתן להם להיכנס לעיר כל עוד אנחנו חיים". לדבריו, "ננצח או נמות. נתנגד עד המוות".

מנהיג "מפלגת האיחוד הדמוקרטי" הכורדית, אסיא עבדאללה, הוסיף: "אם דאעש יובס כאן, בכובאני, הוא יובס בא-רקה וברחבי סוריה. אנחנו שמחים מהתקיפות האוויריות של ארצות הברית, אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים עוד מתקפות כדי לפעול ביעילות נגדם, למחוק ולהשמיד אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully