וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבדואים יוצרים עומס": יופסקו מבחני הנהיגה בנתיבות

6.10.2014 / 18:12

ראש העיר יחיאל זוהר ביקש ממשרד הרישוי להפסיק את הטסטים בעיר, בשל העומס שנגרם לדבריו בעיר עקב ריבוי הנבחנים. מורי הנהיגה זועמים: "ההחלטה גוזרת גזר דין מוות על בתי הספר לנהיגה"

גלגל הגה במכונית. ShutterStock
"לא ייתכן שהכבישים יחסמו בגלל מבחני נהיגה של מי שאינם תושבי נתיבות"/ShutterStock

הנהלת משרד הרישוי העבירה באחרונה מכתב למורי נהיגה בנתיבות, שבו היא מודיעה להם כי החל מ-20 בנובמבר יופסקו מבחני הנהיגה (טסטים) בעיר. זאת בשל בקשת ראש העיר, יחיאל זוהר, שלדבריו צעירים בדואים רבים מגיעים לעיר כדי להיבחן ויוצרים עומס בכבישים. יישום ההחלטה הושעה בשלב זה, אך מורי הנהיגה זועמים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: תקף את פרודתו בגרזן ליד יהוד; מצבה קשה
בבית ספר בחצרים המורים נאלצים גם לנקות כיתות
חשד ל"תג מחיר" בשומרון: כמאה עצי זית נכרתו

ראש העיר הסביר כי בקשתו נובעת משיקולים עניינים. "יש לנו בעיר כבישים צרים, שכל מבחן נהיגה שמתקיים גורם לפקקים עצומים. קיבלתי עשרות תלונות מתושבים שהנבחנים אינם בני העיר בלבד, אלא תושבים שמגיעים מכל הדרום וגם מערים הרבה יותר גדולות כמו רהט. אני אמור לתת שירות לתושבי העיר, אבל לא יכול להיות מצב שכזה שבו הכבישים בעיר יחסמו בגלל מבחני נהיגה של תושבים שאינם מנתיבות".

במכתב תגובה ששלח אחד מבעלי בתי הספר לנהיגה בעיר למשרד הרישוי, הוא יוצא בחריפות נגד החלטת המשרד. "נדהמתי לקבל את מכתבך, אשר באופן לקוני מודיע על ההחלטה אשר גוזרת גזר דין מוות על בתי הספר לנהגיה ועל המורים בעיר. משמעות ההחלטה היא סגירת בית הספר, המהווה מקור פרנסה יחיד לי ולבני משפחתי", כתב.

לדברי בעל בית הספר, אין אפשרות לקבל תלמידים חדשים משום שאף תלמיד לא יגיע ללמוד נהיגה בנתיבות כשלא ניתן לגשת למבחנים. לטענתו, הדבר יפגע קשות בפרנסתם של מורי הנהיגה בעיר.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ראש עיריית נתיבות פנה לממונה על פניות הציבור בלשכת השר וביקש להעביר את מבחני הנהיגה מהעיר לבאר שבע. הממונה על פניות הציבור העביר את הבקשה למנהל משרד הרישוי במטרה לבחון את בקשתו של ראש העיר, ולמצוא פתרון שיענה על צרכי כלל האוכלוסייה. שר התחבורה הנחה את מנהל משרד הרישוי למצוא פתרון שימנע כל פגיעה בציבור כלשהו, ואכן מנהל אגף הרישוי הורה היום לאנשי משרדו להשעות את ההחלטה עד לדיון מחודש עם ראש העיר ומורי הנהיגה".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully