וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר" בשומרון: כמאה עצי זית נכרתו

6.10.2014 / 17:06

חקלאים מהכפר יאסוף שליד אריאל דיווחו על השחתה נרחבת לצד כתובות שרוססו, כגון: "מוות לציונים" ו"נקמה". נפתחה חקירה. נוסף על כך, חקלאי מהכפר בורין דיווח על גניבת זיתים ממטעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תושבי הכפר טוענים לנזק בלתי הפיך. העצים הכרותים בכפר יאסיף, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

חשד ל"תג מחיר" בשומרון: חקלאים מהכפר יאסוף שבשומרון, הממוקם בין אריאל לתפוח, דיווחו היום (שני) כי כמאה עצי זית נכרתו. בנוסף על כך, התגלו על סלעים במטע ציור של מגן דוד וכתובות נאצה בעברית. בין השאר, נכתב: "מוות לציונים" ו"נקמה". מחקירה ראשונית עולה ככל הנראה כי מדובר בכריתה שבוצעה לפני חמישה ימים לפחות. לטענת תושבי הכפר, מדובר בנזק בלתי הפיך לעצים במטע. המשטרה פתחה בחקירה.

מוקדם יותר היום הגיש תושב הכפר בורין שמדרום לשכם תלונה למשטרה בגין גניבת זיתים מהמטע שלו במהלך הלילה. לדבריו, גם שם נכרתו כמה עצים והאחראים לגניבה הם מתנחלים מההתנחלות גבעת גונן הסמוכה. במועצה האזורית שומרון התייחסו לתלונתו של תושב בורין וטענו כי "מדובר בפעולה פלסטינית שנועדה להשחיר את פני המתנחלים". ראש המועצה האזורית, גרשון מסיקה, קרא למשטרה "לחקור את העניין עד תום" וביקש "ממערכת החקיקה להמציא עונשים כבדים לאלו העומדים מאחורי הפרובוקציות האלו מדי שנה כדי שלא יישנו".

עוד בוואלה! חדשות:
"לך ליצאנית, צלם נשים בים": עדות מ"טיפול המרה" כושל
בדיקות הקרינה בבתי הספר עומדות בפני סכנת ביטול
המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המשטרה פתחה בחקירה. חלק מהכתובות שרוססו ביאסוף/מערכת וואלה, צילום מסך

מנכ"לית "יש דין" נטע פטריק הגיבה לאירועי היום: "למרות שמערכת הביטחון שוב התחייבה שהכוחות ערוכים ומתוגברים לקראת המסיק, בדגש על אזורי החיכוך המוכרים, כבר ביום הראשון למסיק דווחו שני אירועי פגיעה חמורים בעצים - ובדיוק באותם מקומות ידועים מראש. מערכת הביטחון נכשלת שנה אחר שנה בהגנה על עצי הזית של פלסטינים ובמציאת האחראים על כריתת העצים וגניבת היבול. אנחנו קוראים למערכת הביטחון להפיק לקחים מאירועי היום כך שבהמשך עונת המסיק תספק הגנה ראויה לפלסטינים מפני תקיפות וונדליזם של אזרחים ישראלים".

לפני כחודש הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים כתב אישום נגד ארבעה נערים בני 17-16, תושבי בית אל, ערד ויישוב בבנימין בגין הצתת בית קפה בכפר דורא אל-קרע שליד בית אל ובגין ריסוס הכתובת "נקמה" על דלת המקום. "כתוצאה ממעשי הנאשמים התלקחה אש ושרפה כליל את הספות והכורסאות וכן שרפה חלק מיריעת הבד המכסה את החצר", נכתב בכתב האישום. "נוסף על כך, נגרם נזק למערכת החשמל במקום. במעשיהם המתוארים לעיל, שילחו הנאשמים בצוותא חדא (ביחד - ש"ב) אש במזיד בדבר לא להם וכתבו על מקרקעין של זולתם שלא כדין, והכול מתוך מניע של גזענות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחד העצים הכרותים ביאסוף/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully