וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במהדורה: טיפול "המרה" לא מוצלח לדתי הומוסקסואל

אף שלא הצליח לשנות את נטייתו המינית, הומוסקסואל דתי שטופל בסדנה יוצא נגד אזהרות משרד הבריאות והכוונה לאסור טיפולי המרה: "זו הכרזה פוליטית וחוסר אחריות משווע". צפו במהדורה

מערכת וואלה!
"קיבלתי כל מיני משימות ורציתי משימות כי מאוד מאוד רציתי, בכל מאודי, להימשך לנשים"

יום לאחר שבמשרד הבריאות יצאו נגד "טיפולי המרה" לשינוי הנטייה המינית של הומוסקסואלים והגדירו אותם מסוכנים, גבר דתי שעבר טיפול כזה ונכשל, דווקא מתנגד לניסיון לאסור אותם ואומר כי מדובר בפגיעה בזכויות הפרט. עמית (שם בדוי), סיפר בריאיון למהדורת וואלה! על הטיפול שעבר וקרא למשרד הבריאות לגלות אחריות.

"חיפשתי מטפל שיגיד לי 'אני הופך אותך מהומו לסטרייט'", סיפר עמית, אם כי לדבריו הוא מתנגד למושג "טיפול המרה", בטענה שהמטופל עדיין עשוי להימשך לגברים, אך הוא לומד לנתב את המשיכה שלו לאישה ולהיות נאמן לה. "חיפשתי בכל מאודי, כי כמו שאומרים, רציתי לצאת מזה".

עמית סיפר כי עבר בין כמה מטפלים, והשתתף בסדנה הנקראת "מסע אל הגבריות". "זו סדנה מאוד אינטנסיבית, של חמישה ימים, עם כל מיני הפעלות שאמורות לגרום לי לברר למה אני נמשך לגברים, מהו המודל הגברי בעיניי", תיאר עמית. "הסדנה כללה טיפולים פסיכולוגיים רבים. אחד המטפלים שלח אותי לים, לצלם בחורות, בכוונה שאני אביט בתמונות אחר כך, וכשאני אחשוב על גברים תהיה בחורה בצד, לאט לאט היא תתקרב יותר ותהיה חלק מהחוויה. קיבלתי כל מיני משימות ורציתי משימות כי מאוד מאוד רציתי, בכל מאודי, להימשך לנשים. הציעו לי ללכת ליצאנית, אבל זה לא התאים לי".

עוד בוואלה! חדשות:
חיפשתי בכל מאודי, כי כמו שאומרים, רציתי לצאת מזה
פרס נובל לרפואה: ל-3 חוקרים שגילו את ה-GPS המוחי"
עובדי נמל חיפה פתחו בשביתה: "רוצים לרסק אותנו"

הומו דתי שעבר טיפול המרה. ניב אהרונסון
"חיפשתי בכל מאודי כי רציתי לצאת מזה". עמית בריאיון באולפן וואלה!/ניב אהרונסון

עמית מגדיר את הטיפולים שעבר כישלון, ובכל זאת הוא תומך נלהב בקיומם, ואינו מבין את התנגדות משרד הבריאות. "אני עדיין מאמין שטיפול יכול לעזור לאנשים. זה לא עניין של אמונה, אני מכיר אנשים שהיו בטיפול והטיפול עזר להם. לכן אני מאוד מופתע שמשרד הבריאות יוצא בהכרזה כל כך דרמטית, לאסור טיפולים".

לדברי עמית, הכוונה לעגן איסור של טיפולים מסוג זה בחוק היא "חוסר אחריות משווע" ופגיעה בזכויותיו כאדם. "אני, בתור אדם בוגר, מחליט שאני רוצה את הטיפול. מי יכול לבוא ולהגיד לי 'אנחנו אוסרים עליך'? באיזו רשות?", תמה עמית. "גם בנייר העמדה של הסתדרות הפסיכולוגים, שמשרד הבריאות נשען עליו, אין מסקנות חד-משמעיות שלפיהן טיפול לא עוזר. כתוב שם בדיוק ההיפך – שבגלל הטיה פוליטית לא חקרו די את הנושא. אז איך מהמסקנה הזאת הם הגיעו לזה שאסור?"

בהתייחסו לטענות שלפיהן יש עדויות של אנשים שנפגעו מטיפול כאלה, אמר עמית: "בוודאי. יש גם אנשים שעברו במעבר חצייה ונדרסו, זה לא אומר שאסור לעבור במעבר חצייה. כמו בכל דבר יש אחוז מסוים של אנשים שהלכו לטיפולים ויצאו פגועים, או כי הם אנשים מאוד מאוד רגישים, או כי המטפלים שלהם היו לא מקצועיים. אני לא מדבר על מקרי הקיצון הללו, אנחנו מדברים על מטפל מקצועי, מוסמך. יש אנשים שטיפול יכול לעזור להם, ויש אנשים, כמוני, שטיפול לא יכול לעזור להם, אבל להגיד שהכול שחור ולבן, כולם יכולים או כולם לא יכולים, נתפס כחוסר אחריות לדעתי משני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לא הוכח שהומוסקסואליות זה מולד"

לטענת עמית, עמדת משרד הבריאות נובעת ממניעים פוליטיים. "יש המון תפיסות עולם ואג'נדות והמון פוליטיקה שהקהילה הגאה מקדמת, וצריך מאוד להיזהר מהדברים האלה", טען עמית. "אם הם באים בשם המדע אז המדע לא תומך בעמדות האלה, ואין שום הוכחה גם לגן הומוסקסואלי. טוענים שזה מולד, גם זה לא הוכח".

הומו דתי שעבר טיפול המרה. ניב אהרונסון
"יש אנשים שטיפול יכול לעזור להם"/ניב אהרונסון

הוא הוסיף כי אחת הסוגיות העומדות בבסיס הפער בין עמדות משרד הבריאות והגורמים העוסקים בטיפולים שכאלה או נעזרים בהם היא ניגוד התפיסות בין חילונים לדתיים. "הם באים בשם תפיסת עולם מאוד ליברלית, חילונית, שאומרת 'אתה הומו, אין שום בעיה, צא מהארון, חיה את חייך'. זה משהו שמאוד מאפיין את התרבות המערבית. זה גם נוגד את התפיסה של התורה, של ההלכה, של היהדות, שלא בכל דבר אני צריך לממש את עצמי", הוא הסביר. "הכרזת משרד הבריאות היא פוליטית, שרוצה לרצות, היא צועדת כביכול עם הקדמה, עם הנאורות, נגד השמרנות והחישכון הדתי. אני לחלוטין לא מסכים עם האמירה שלהם".

עמית פנה בדבריו אל שרת הבריאות יעל גרמן ואל אנשי משרדה ואמר: "חכמים, היזהרו בדבריכם. משרד הבריאות, שיש לו כל כך הרבה אחריות והרבה מקשיבים לו, צריך מאוד להיזהר ולדייק בדברים שלו. אין מה לדבר בטח לא על לחוקק, בטח לא על לאסור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully