וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל חיפה פתחו בשביתה: "רוצים לרסק אותנו"

העובדים הודיעו במפתיע על נקיטת הצעד במחאה על כך שהמדינה מקדמת הקמת נמלים פרטיים מבלי לדון בעתידם התעסוקתי ובפיתוח הנמלים הקיימים. "העובדים מופקרים ונשארים בלי גב"

נמל חיפה. שרון בוקוב
"מדינת ישראל ויתרה על הנמלים הקיימים ועל העובדים שלהם". נמל חיפה/שרון בוקוב

עובדי נמל חיפה פתחו הבוקר (שני) במפתיע בשביתה כללית. "בעקבות אסיפת עובדים סוערת שהתקיימה הבוקר, החליטו העובדים להפסיק את העבודה לאלתר", הסבירו בוועד העובדים. "זאת, משום שלטענת העובדים המשא ומתן בינם לבין ההסתדרות והמדינה בדבר עתידם הכלכלי והתעסוקתי לוט בערפל". בוועד הבהירו כי העובדים מתקוממים על כך שהמדינה מקדמת הקמת נמלים חדשים, בבעלות פרטית, אבל נמנעת מלנהל משא ומתן על עתידם התעסוקתי ועל פיתוח הנמלים הקיימים.

זמן קצר מאוד לאחר ההודעה הדרמטית של הוועד נראה בפתח הנמל תור ארוך של משאיות שלא הורשו להיכנס לנמל ולפרוק את סחורותיהן. כמו כן, בלשכת הספנות הישראלית ציינו כי השבוע קיים עומס מיוחד בנמל לקראת החג, בפרט ביצוא הישראלי, ולכן עיקר הפגיעה היא במכולות הקירור והיצוא החקלאי לשווקים באירופה.

"שר התחבורה, ישראל כץ, רוצה לרסק את הנמלים הקיימים ואת העובדים בהם", תקף יו"ר הוועד מאיר תורג'מן. "כבר שנה וחצי אנחנו במשא ומתן, ובמהלכו אומרים לנו השכם והערב שעובדים יפוטרו. לא מסכמים איתנו שום דבר שיבטיח לעובדים ביטחון תעסוקתי, שקט תעשייתי וחוסן כלכלי לנמלים. במקום זה מדברים רק על הפרטת הנמלים. עובד ששומע את זה מרגיש שהוא נמכר ומופקר, ולכן הוא נשבר. הוא נשאר בלי גב". לדברי תורג'מן, מדינת ישראל ויתרה על הנמלים הקיימים ועל העובדים שלהם ומנסה לעשות מסלול עוקף לנמלי אשדוד וחיפה ולהותיר 2,200 עובדים בלי תעסוקה.

עוד בוואלה! חדשות:
השר סער: "לא צריך לסגור את 'חולות', אלא להרחיבו"
שבוי דאעש במכתב מצמרר להוריו: "מפחד שאמות בקרוב"
תיעוד: סיור חיילים בבני ברק הפך לקטטה אלימה

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully