וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית ספר בחצרים המורים נאלצים גם לנקות כיתות

מנהלת בית הספר "נווה במדבר" בחצרים החליטה להציב את דרישה הלא שגרתית עבור צוות החינוך במוסד, בטענה ששימוש בשירותיה של חברת ניקיון חיצונית "תכביד" על התקציב. "לא הגיוני"

בית ספר "נוה מדבר" בקיבוץ חצרים. שי מכלוף
"זאת מסורת". בית הספר "נווה במדבר" בחצרים, היום/שי מכלוף

לפחות שמונה שנים מתקיים בבית הספר היסודי "נווה במדבר" שבקיבוץ חצרים נוהל בזוי במיוחד: המורות והמורים נאלצים לנקות את הכיתות שבהן הם מלמדים בסוף כל יום ולעתים גם בסוף כל שעת לימודים. לטענת המורים, הם מבצעים את המטלה הלא-שגרתית משום שמנהלת בית הספר היוקרתי מאיימת ששימוש בשירותיה של חברת ניקיון חיצונית "תכביד" על תקציב בית הספר ותמנע הוצאות לימודיות אחרות.

"זאת מסורת בבית הספר, אנחנו מנקים את כל הכיתות", סיפרה לוואלה! חדשות מורה ותיקה בבית הספר. "מכיוון שבית הספר כזה גדול, אם אנחנו נצטרך להוציא תקציב על הניקיון זה יהיה על חשבון הרבה דברים אחרים, כמו דמי שכפול, צילומים או טיולים לילדים, אז אנחנו מעדיפות את הניקיון מאשר פגיעה בתקציבים ובילדים".

במשרד החינוך נקבעו נהלים ברורים באשר להוצאות בית הספר על תחזוקה וניקיון של המבנים ואופן מימונן. הסעיף של ניקיון המוסדות כלול כמובן בהוצאות המוכרות והוא מסובסד כולו על ידי הרשות המקומית כחלק מהתקציב הקבוע שמועבר ישירות ממשרד החינוך. עם זאת, אין זה מפריע להנהלת "נווה במדבר" להפעיל לחץ על צוות המורים המסור ולשכנע אותם כי בכך הם "מצילים" את בית הספר מפגיעה משמעותית.

עוד ידיעות בנושא חינוך:
הורים לבג"ץ: "משרד החינוך מקדם בתי ספר לעשירים בלבד"
"אבא מיכאל" נותן הזדמנות לנערים שאיבדו את הדרך
אחרי הביזיון: עיקול משכורות של 500 מורים הוקפא

בית ספר "נוה מדבר" בקיבוץ חצרים. שי מכלוף
"מדובר בשחיקת המעמד שלנו כאנשי חינוך". ילדות בבית הספר, הבוקר/שי מכלוף

"אנחנו שוטפות את הכיתות כל יום ופעם בשבוע גם מנקות מעבר לזה ומרוקנות את הפחים. נכון שזה לא הגיוני, אבל אני יודעת מה המחיר שנשלם אם יילקח לנו הכסף הזה לחברת ניקיון", הודתה אחת המורות. "זה לא נעים לנו. מדובר בשחיקת המעמד שלנו כאנשי חינוך. אני לא גאה בעצמי כשההורים מגיעים ורואים אותי שוטפת את הרצפות, אבל אני עושה את השיקולים מה אני לא אקבל אם ייקחו ממני תקציבים".

לפני כשנה פנו כמה מורות למנהלת בית הספר וביקשו להפסיק את הנוהג האבסורדי. "על אף שהיה סיפור גדול בשנה שעברה בעניין הזה, ממש לא חל שינוי ועולם כמנהגו נוהג", המשיכה המורה. "המורים סוחבים עמם משקעים גם השנה, אבל לא התרעמנו יותר אחרי זה, כי ברור לנו מה היא תגיד לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ככה בית הספר עובד שנים"

מבין המורות שדיברו עם וואלה! חדשות, כמה ציינו שהן מוכנות לקבל עליהן את רוע הגזירה, למרות ההשלכות התדמיתיות הבעייתיות. "לכל מקום יש את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו, אני מוכנה לספוג את זה על עצמי", הבהירה מורה ותיקה במוסד. "זה לא משהו שנורא מפריע לי. ככה בית הספר עובד שנים וזה לא הוסתר. לאחר שעברנו להסכמי 'אופק חדש' אני נשארת גם ככה הרבה יותר שעות מהשנים הקודמות ומכיוון שאני לא מוכנה להישאר דקה מעבר לשעות העבודה, אז אני מנקה תוך כדי, בסיום כל שעת לימודים". היא הוסיפה כי "זה לא נחמד לי ולא נעים לי, אבל זאת הייתה ההתנהלות מאז ומתמיד, ומכיוון שאנחנו בקיבוץ שאינו מופרט ככה בנוי בית הספר שלנו".

בתגובה לפניית וואלה! חדשות מסרה מנהלת בית הספר: "אני מנועה מלהגיב, וככלל אינני מגיבה לשמועות".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "קיימים שירותי ניקיון לכל בית הספר. ככלל, אין לבקש ממורים לנקות את בית הספר. במקרה הנדון יצוין כי רוב המורים, לרבות ההנהלה, בוחרים מרצונם החופשי בלבד לטפח את הסביבה הלימודית מתוך תפיסה חינוכית שיתופית ורצון להוות דוגמה אישית, לתרום ולקחת אחריות על סביבת בית הספר, שבה הם שוהים במהלך היום.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully