וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.7 מיליארד שקל למלחמה בעוני: "רגע היסטורי"

שר הרווחה הודיע שהסכום יוקצה בעקבות מסקנות ועדת אלאלוף, שיישומן אמור להביא לירידה של 50% בעוני בישראל בתוך עשור. בין היתר, הסכום ישמש לבניית מעונות יום ומימון תרופות לקשישים

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

1.7 מיליארד שקלים יוקצו ליישום המלצות הוועדה למלחמה בעוני, בראשות אלי אלאלוף - כך הודיע היום (שני) שר הרווחה, מאיר כהן. "מבחינתי, זהו רגע היסטורי וחשוב", אמר כהן במסיבת עיתונאים בנושא יישום דוח הוועדה בלשכתו בירושלים. "העוני אינו עוד בעייתם של האנשים השקופים, והטיפול בו הופך להיות באחריות הממשלה באופן מובנה, מדיד ומסודר. זאת אחריות של הממשלה שאחרי הרבה מאוד שנים אכן לוקחת אחריות. הבהרתי כי אני רואה בעוני איום ממשי על החברה בישראל ושנת 2015 היא שנת בשורה בעניין זה".

עוד בוואלה! חדשות:
איראן: "שני הרוגים בפיצוץ במתקן הגרעיני ליד פרצ'ין"
חשד: תקף את פרודתו בגרזן ליד יהוד; מצבה קשה
בבית ספר בחצרים המורים נאלצים גם לנקות כיתות

הוועדה למלחמה בעוני, שמונתה על ידי השר כהן, הגישה ביוני האחרון את מסקנותיה, שעלות יישומן מוערכת בשישה עד שמונה מיליארד שקלים. יישום המסקנות במלואן אמור להביא לירידה של 50% בעוני בישראל בתוך עשור ולהשוות את שיעור העוני בארץ לממוצע במדינות ה-OECD.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכסף יגיע מ"הסטות" תקציב של משרדי הממשלה השונים/ShutterStock

לאחר הצגת המסקנות, התחייב שר הרווחה שהן יובאו לדיון בממשלה בתוך כחודשיים, אולם עד כה לא התקיים דיון כזה. במשרדו טענו בשבועות האחרונים שהדיון נדחה בגלל מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ושהוא יתקיים באחת מישיבות הממשלה הקרובות.

בהצעת התקציב שהציג בשבוע שעבר שר האוצר, יאיר לפיד, צוין כי מסקנות הוועדה ייושמו בהדרגה וכי בתקציב 2015 יקצה משרד האוצר 350 מיליון שקלים לטובת הנושא. סכום זה, כך נמסר, ישמש להגדלת קצבאות השלמת הכנסה ל-190 אלף קשישים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מענקי עבודה למשפחות חד הוריות ומרכזים לגיל הרך

בשבועות האחרונים נערכו כמה ישיבות בין-משרדיות בנושא יישום מסקנות הוועדה. בתום הדיונים, כפי שהציג זאת כהן היום, הוחלט כי ב-2015 יוקצו 1.7 מיליארד שקלים ליישום מסקנות הוועדה. סכום זה יגיע מ"הסטות" תקציב של משרדי הממשלה השונים שייקחו חלק בנושא, בהם משרדי הרווחה, הכלכלה, החינוך, הבריאות, השיכון, החינוך והאוצר.

90 מיליון שקלים מהסכום האמור יוקצו לטובת מענקי עבודה למשפחות חד הוריות. לטובת הגדלת קצבת השלמת הכנסה לכ-190 אלף קשישים החיים בעוני יוקצו 320 מיליון שקלים. 430 מיליון שקלים יוקצו לבניית מעונות יום, הקמת מרכזים למיצוי זכויות, מימון הכשרה מקצועית לעובדים עניים, הגדלת תקציב האחזקה לדירות בדיור הציבורי, מימון תרופות לקשישים עניים ניצולי שואה, הקמת מרכזים לגיל הרך ועוד.

"היינו רוצים תקציב גדול יותר"

לדברי כהן, במשרדים השונים קיימים תקציבים נוספים לטובת צמצום פערים וסיוע לאוכלוסיות חלשות בסך כולל של ארבעה מיליארד שקלים. סכום זה, הוסיף שר הרווחה, יוסב לטובת יישום המלצות הוועדה התואמות את סעיפי התקציב.

על פי דוח העוני של המוסד לביטוח לאומי לשנת 2012, חיים בישראל 1.7 מיליון עניים. על פי הערכות, הדוח הבא, שיוצג בסוף השנה, יצביע על עלייה במספר העניים וישקף את תוצאות קיצוץ קצבאות הילדים שבוצע בשנה שעברה.

"זה רגע מרגש וכמעט בלתי צפוי בתכנון של הוועדה", אמר אלי אלאלוף, יו"ר הוועדה. "כשהתחלנו לעבוד, חלק גדול מהאנשים הטיל ספק ביכולת לתקצב את המסקנות. זה שיש כבר תקציב, זה כבר הישג גם אם הוא לא מספיק - היינו רוצים תקצוב גדול יותר. לצערנו, הביטחון צמצם את הציפיות של אנשי החינוך, הרווחה והחברה ורצינו תקציב הרבה יותר משמעותי".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
דנה ויילר פולק - danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully