וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה שחררה 180 לוחמי דאעש תמורת שבוייה"

גורמים בריטים חשפו כי 49 בני הערובה שנחטפו מהקונסוליה הטורקית במוסול שוחררו תמורת שבויי דאעש, שהוחזקו בידי אנקרה והמורדים הסורים. בין הלוחמים שיצאו לחופשי: עשרה אירופאים

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(צפו בשחרור בני הערובה הטורקים, לפני כשבועיים וחצי)

טורקיה שחררה 180 לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תמורת 49 בני הערובה הטורקים ששוחררו משבי הארגון לפני כשבועיים וחצי – כך מסרו היום (שני) גורמי לוחמה בטרור בבריטניה לעיתון "טיימס" המקומי. הרשויות בלונדון החלו בחקירת שני בריטים שהיו בין הלוחמים האיסלאמיסטים ששוחררו.

עד כה לא פורסמו פרטי העסקה לשחרור בני הערובה, שנחטפו ב-11 ביוני מהקונסוליה הטורקית בעיר מוסול שבצפון עיראק, אולם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבהיר עם ההכרזה על שובם לטורקיה כי "שחרורם היה חלק ממבצע מתוכנן מראש", והוסיף כי לא שולם כופר עבורם.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"ארה"ב הפציצה קצין מודיעין צרפתי שערק לשורות אל-קאעדה"
איראן: "שני הרוגים בפיצוץ במתקן הגרעיני ליד פרצ'ין"
מיוחד | המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
כוחות צבא עיראק בלחימה נגד דאעש/AP

ברשימת הגורמים ששוחררו שהודלפה לעיתון הבריטי, ככל הנראה על ידי גורם המקורב לשלטונות באנקרה, מופיעים שמותיהם של עשרה אזרחים של מדינות אירופה. פרטי העסקה החשאית אושרו על ידי גורמים בדאעש, כמו גם על ידי לוחמים בארגוני מורדים נוספים בסוריה ובכלי תקשורת טורקיים.

חלק מלוחמי דאעש ששוחררו הוחזקו בבתי חולים בטורקיה, נוספים הוחזקו בבתי כלא במדינה, וחלקם אף שוחררו משבי ארגוני מורדים סורים במסגרת ההסכם. עסקת חילופי השבויים הגיעה בתום משא ומתן מורכב עם כוחות המורדים ועם שבטים מקומיים.

שאבאז סולמן, תלמיד תיכון בן 18, הוא אחד מהבריטים ששוחררו במסגרת העסקה. הוא הוגדר נעדר לאחר שלא הגיע לבית הספר מאז חודש מאי האחרון. חבריו סיפרו כי הוא הביע תמיכה ב"חליפות האיסלאמית", ה"מדינה" עליה הכריז באופן עצמאי מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בשטחים שבשליטת הארגון בעיראק ובסוריה. אמו טענה כי הוא עבר לסוריה על מנת לסייע במאמצים ההומניטריים.

מדינות מערביות נוספות, ובראשן ארצות הברית ובריטניה, סירבו לנהל כל משא ומתן עם דאעש. זאת, גם כשהארגון האיסלאמיסטי איים להוציא להורג בני ערובה ממדינות אלה - ומימש את האיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully