וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 למותו של רבש"צ נירים: הרימו כוסית מעל קברו

3.10.2014 / 3:46

30 יום חלפו מאז נהרג זאב (זאביק) עציון מפגיעת פצמ"ר במהלך מבצע "צוק איתן". מאות מחבריו התכנסו לזכרו, ולאחר מכן ערכו ברביקיו. "זאביק מסתכל עלינו מלמעלה ומחייך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש מועצת אשכול: "פה הציונות התחילה". זאביק עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות חברי קיבוץ נירים פקדו אמש (חמישי) את בית העלמין בקיבוץ לציון 30 יום למותו של זאב (זאביק) עציון, רכז הביטחון השוטף הצבאי (רבש"צ) של נירים, שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה במהלך מבצע "צוק איתן".

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, נשא דברים ואמר כי "יש כאלה בהנהגה שלא מבינים שפה הציונות התחילה, הציונות לא נמצאת רק מעבר לקו הירוק". הוא הוסיף, כי המנהיגים לא העריכו נכונה את סכנת הפצמ"רים. "לפני כמה שנים הם לא הבינו את האיום, וקראו לזה 'צינורות מעופפים'", אמר.

מבצע "צוק איתן" - חודש אחרי
צפו: מונה למפקד סיירת צנחנים כשהוא מחוסר הכרה
גנץ על הביקורת מצד חברי הקבינט: "לא עבר לידי"
יעלון: "בעקבות המבצע, חמאס במצוקה אסטרטגית"


חבריו הרבש"צים של זאביק הרימו במהלך האירוע כוסית וויסקי מעל לקברו בחיוך, אך עם הרבה כאב ודמעות. לאחר מכן, הם פנו לבריכה וערכו אירוע ברביקיו. "זאביק מסתכל עלינו מלמעלה ומחייך", אמרו.

זאביק עציון, ההרוג מפגיעת פצמ"ר בנירים. באדיבות המשפחה
"תמיד עשה עם חיוך גדול ולב טוב". זאביק עציון/באדיבות המשפחה

זאביק, בן 55 במותו, שימש במשך שנים רבות רבש"צ של הקיבוץ. הוא נפצע אנושות ומותו נקבע במקום. הוא הותיר אחריו רעיה, נאווה, וחמישה ילדים, מעיין, גיל, עומר, טל ונטע. בקיבוץ סיפרו לאחר מותו כי זאביק התנדב ב-30 השנים האחרונות במד"א כנהג אמבולנס בקיבוץ. "הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרבותית בקיבוץ. כל מה שעשה - עשה תמיד עם חיוך גדול על השפתיים וטוב לב שופע", אמרו.

באירוע שבו נהרג עציון, נהרג גם שחר מלמד, בן 43, גם הוא בן הקיבוץ. מלמד נפצע באירוע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוא הותיר אחריו רעיה, ענת, ושלושה ילדים, שחף, עינב וגפן. מלמד עבד שנים ארוכות בשדות הקיבוץ בתחום ההשקיה ושימש רכז ההשקיה בענף גידולי השדה וכן מנהל המוסך המקומי. בקיבוץ אמרו לאחר האירוע כי מותו הטרגי "מהווה מכה קשה נוספת וכואבת לקיבוץ נירים, לחבריו ולתושביו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully