וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "בעקבות המבצע, חמאס במצוקה אסטרטגית"

שר הביטחון התייחס למהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ולתוצאותיו ואמר כי ארגון הטרור "איבד את הקשר עם האחים המוסלמים, סוריה ואיראן". לדבריו, "הפסקת האש התקבלה בתנאים שלנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון התייחס בצהריים (שני) למבצע "צוק איתן" ברצות עזה ואמר כי בעקבות המבצע חמאס מצוי ב"מצוקה מדינית ואסטרטגית". בכנס שנערך במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן, אמר יעלון: "חמאס איבד את הקשר עם האחים המוסלמים, ואת הקשר עם סוריה ואיראן".

לדברי שר הביטחון, הסכמת האש שהושגה כוללת את התנאים שהציבה ישראל. "היינו יכולים לסיים את המבצע מוקדם יותר בלי להתעקש על היוזמה המצרית אך התעקשנו", אמר. "התמודדנו מול הנהגה פלסטינית מפולגת. חמאס ברובו היה מוכן להפסקת אש תוך שבועיים, אך היו גורמים שלא רצו בכך, כגון חאלד משעל שיושב בקטאר. הנהגת הפנים הייתה מוכנה להפסקת האש".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
במבצע צבאי: צה"ל השיב לעזה גמלים יקרים שברחו
יעלון: חמאס לא הפסיק את האש בגלל הפילוג בקבינט
בכיר פלסטיני: "ניתן להגיע להסכמות עם ישראל"

שר הביטחון יעלון בכנס על לקחי מבצע צוק איתן, ספטמבר 2014. טל אנגלנדר
"היינו יכולים לסיים את המבצע מוקדם יותר". שר הביטחון משה יעלון, היום/טל אנגלנדר

בהמשך נאומו הודה יעלון כי "בעניין אימון הכוחות היינו בתקופה לא טובה בשנים 2013-2014". בהמשך התייחס להחלטה לפלוש קרקעית לעזה ואמר כי "הצמרת הביטחונית לא חששה להפעיל תמרון קרקעי".

לצד סקירה של כלי הרכב הממוגנים בהם השתמשו הכוחות, ציין יעלון גם את כוח עמידתה של האוכלוסייה האזרחית ואמר כי "אחד מהדברים החשובים ביותר הוא יכולת העמידה של החברה". "האם החברה יודעת לעמוד בהתשה, בפגיעות, בספיגה, או שהיא נשברת?", שאל יעלון והוסיף כי "יש פה חברה חזקה שיודעת לעמוד איתן, מוכנה לחרף את נפשה ולהקריב חיים אם זה מה שנדרש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מבקר המדינה יבדוק את התנהלות הקבינט במבצע "צוק איתן". צילום מסך
"הצמרת הביטחונית לא חששה להפעיל תמרון קרקעי". לוחם חמאס/צילום מסך

"אנחנו חווים מזרח תיכון מתפרק, אנחנו מכירים את הציר האיראני-סורי-חיזבאללה ויש את ציר האחים המוסלמים-קטאר-טורקיה-עזה. אני נוטה לחשוב שהם מבינים שמדינת ישראל לא נרתעת מלחימה ארוכה והעיקר שהיא משיגה את יעדיה. כשהם רואים מה קרה לרצועת עזה בתגובה להתגרות בנו, האם הם מוכנים לשאת נזק כזה כבד?", חתם שר הביטחון את דבריו.

הכנס, הפתוח לציבור הרחב, יתחלק לשני מושבים, האחד יעסוק בממד הצבאי ובו צפויים לדבר, בין היתר, לשעבר ראש אגף המבצעים אלוף (מיל') ישראל זיו, שידבר על המהלכים הצבאיים במבצע; ראש חטיבת תורה והדרכה בצה"ל, תא"ל תמיר היימן, בנושא תהליך הלמידה המטכ"לי; לשעבר מפקד הגיס הצפוני ומפקד המכללה לביטחון לאומי, אלוף גרשון הכהן, ידבר על האמונה של חמאס כגורם בהחלטות בימי "צוק איתן"; ומומחים נוספים.

המושב השני יעסוק בממד המדיני, ובו צפויים לדבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור, עמית בכיר ע"ש רוסהנדלר במרכז בגין-סאדאת ולשעבר היועץ לביטחון לאומי, שיסכם את לקחי "צוק איתן"; פרופ' עוזי ארד, לשעבר היועץ לביטחון לאומי, שידבר בנושא הקשרים אסטרטגיים; ואחרים, שיעסקו בהתייחסות למבצע בעולם הערבי ולפן התקשורתי של המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully