וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיפורים תשע"ה: מד"א בכוננות גבוהה, המשטרה מתגברת כוחות

התחבורה הציבורית הופסקה, כונני מד"א יתייצבו בבתי הכנסת, במשטרה שמים דגש על הערים המעורבות וצה"ל הטיל סגר בגדה עד צאת החג. וגם: כך תעברו את הצום בשלום

יום הכיפורים ייכנס הערב (שישי), וכמדי שנה צוותי מגן דוד אדום נערכים בכוננות גבוהה להעניק טיפול רפואי לנפגעים מרכיבה על אופניים, לצמים שחשים ברע ולנשים בהריון שיזדקקו לפינוי לבתי החולים. גם במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, במיוחד לאור העובדה שהשנה חל יום הכיפורים בצמוד לחג הקורבן המוסלמי וקיים חשש מהפרות סדר בערים מעורבות.

עוד בוואלה! חדשות:
צפו: מונה למפקד סיירת צנחנים כשהוא מחוסר הכרה
יעלון: "נמשיך לפתח את ירושלים - בלי להתנצל"
בשל המחאה: הוקפאו פיטורי הרבש"צים בעוטף עזה

התחבורה הציבורית בערים השונות הופסקה ותשוב לסדרה מחר החל מ-20:30. מזג האוויר היום יהיה בהיר עד מעונן חלקית והטמפרטורות יעלו מעט, ובלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית. מחר, יום הכיפורים, יהיה נאה וללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כונני מד"א יתייצבו בבתי הכנסת

במד"א מציינים כי בכל שנה נזקקים אלפי בני אדם לטיפול רפואי ביום הכיפורים. לכן, גם השנה קיים מנכ"ל מד"א אלי בין הערכת מצב והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד ברמת כוננות ג', הרמה הגבוהה ביותר, החל ממחר בבוקר ועד מוצאי השבת. "מדי שנה, מעניקים צוותי מד"א בכל רחבי הארץ טיפול מציל חיים לאלפי בני אדם הסובלים במהלך הצום מהתייבשויות והתעלפויות, נפצעים בכבישים ועוד", אמר בין. "גם השנה, בעוד רבים מעם ישראל נמצאים בבתי הכנסת וילדים רבים שוהים ברחובות, יפעלו צוותי מד"א להצלת חיים".

צוותי מד"א בכוננות שיא לקראת יום הכיפורים, אוקטובר 2014. מד"א
שני מסוקים שמשמשים לפינוי יהיו בכוננות/מד"א

חובשים ופרמדיקים של מד"א יסיירו בכבישי ישראל באמבולנסים ובאופנועים. במקביל, כונני מד"א יתייצבו בבתי הכנסת ברחבי הארץ עם ציוד רפואי מתקדם על מנת להעניק טיפול מידי לצמים שיחושו ברע. נוסף על כך, יחזיק מד"א בכוננות גבוהה גם שני מסוקים, המשמשים לפינוי באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה.

גם במשטרה השלימו את ההיערכות המוגברת, בעיקר בערים מעורבות. בירושלים יתפרשו שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר החל משעות הבוקר של מחר, בדגש על הכותל המערבי. גם מתנדבי המשמר האזרחי יצוידו בכלי נשק לאבטחת בתי הכנסת באזור מגוריהם.

טקס כפרות, שכונת התקווה. ראובן קסטרו
טקס כפרות בשכונת התקווה, היום/ראובן קסטרו

שר הביטחון משה יעלון החליט אמש בהתאם להערכת המצב בצה"ל, כי במהלך יום הכיפורים יוטל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון, שהחל בחצות ויימשך 48 שעות. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, וזאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי.

משטרת ירושלים תקים היום גם מחסומים בדרכים הראשיות למניעת מעבר של כלי רכב משכונות מזרח ירושלים לכיוון מערב העיר. שוטרים ולוחמי מג"ב יוצבו בסמוך למחסומים למניעת הסרתם, וכן בשכונות התפר ובנקודות החיכוך למניעת יידויי אבנים והפרות סדר.

כחלק מההכנות לחג הקורבן המוסלמי, ימוקמו הכוחות גם בעיר העתיקה ובסמטאותיה ובמזרח ירושלים. המשטרה תאפשר תנועת כלי רכב לכיוון הר הבית ובין שכונות מזרח ירושלים מצפון, לפי הצירים הבאים בלבד: כביס מס' 1 שמאלה משדרות האוניברסיטה–ואדי ג'וז לכיוון הר הבית; מא-טור לשמואל בן עדיה, דרך יריחו לכיוון הר הבית; מכיוון דרך יריחו-ציר האופל – להר הבית; מכיוון מזמוריה לכיוון אום טובה-צור באהר-סילוואן-ג'אבל מוכבר-אבו טור דרך האופל - להר הבית.

הכותל המערבי, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
הכותל המערבי, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' קיים אתמול הערכת מצב ביטחונית עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, צמרת המשטרה ונציגי זרועות הביטחון, במהלכה קיבל סקירה על היערכות הכוחות ליום הכיפורים וחג הקורבן. השר הנחה את אנשיו לגלות רגישות רבה כלפי האוכלוסייה, ובדגש במועצות והערים המעורבות, על מנת לאפשר את חופש הפולחן באופן מיטבי. בנוסף הנחה לשמור על ערוץ הידברות פתוח ויעיל עם ראשי המועצות והערים ומנהיגי הדתות.

"משטרת ישראל נערכה לאבטח את שלום הציבור וכן לשמור על הסדר הציבורי על מנת שהתושבים יחגגו, איש איש על פי דתו, אמונתו והרגליו", אמר המפכ"ל דנינו. "אנחנו מצפים שמרקם החיים בין יהודים לערבים בערים המעורבות וביתר האזורים ימשיך ויישמר גם השנה כבכל שנה, תוך שהנהגת המגזרים תוביל קו של הדדיות וכבוד לסמלי הדת והמנהגים של הקבוצות השונות". הוא הבהיר שמפקדי המשטרה הונחו לקיים הידברות מקדימה עם גורמי ההנהגה בדגש על פעולות הסברה למניעת פגיעה ברגשות דת למניעת התנהגויות שיובילו לאלימות והפרות סדר. "נוכח מרכזיותם של חג הכיפור וחג הקורבן למגזר היהודי ולמגזר הערבי, בהתאמה, המשטרה השקיעה משאבים וחשיבה רבה בהיערכות המבצעית". עוד אמר: "משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם קיצוני לשבש ולפגוע בקדושת ימי החג כשהדבר נכון לכל המגזרים כאחד".

המלצות לצום

מד"א פרסם המלצות לציבור הצמים לקראת כניסת החג. כדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילתו. מומלץ לשתות לפחות ליטר וחצי מים ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין, דוגמת קפה, קקאו, קולה, תה. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא.

נוסף על כך, יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון, פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרות תחושת שובע לזמן רב יותר. לאוהבים לטייל במהלך הצום, ממליצים במד"א להקפיד עוד יותר על שתייה מספקת לפני הצום ועל שהות באזורים מוצלים. לצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים וממוזגים.

מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, מחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, מושתלי כליות, לב או כבד. זאת, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם לסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר או חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, במד"א ממליצים להזעיקם בטלפון החירום 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפרמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

בהכנת הידיעה השתתפו שבתי בנדט ויוסי אלי

(עדכון ראשון: 2.10.14, 22:08)

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully