וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקפאת הזימונים: מבקשי מקלט נקראו ל"חולות"

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה אתמול כי היא מפסיקה את שליחת הזימונים למתקן, אך כבר היום מבקש מקלט נקרא להגיע אליו. "שוב הוכיחה הרשות כי לא ניתן לסמוך על התחייבויותיה"

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
הפגנת מבקשי המקלט במתקן "חולות", פברואר/יותם רונן

רשות האוכלוסין וההגירה ממשיכה בשלה: יממה בלבד לאחר הודעת הרשות כי היא מקפיאה את הזימונים למתקן השהייה "חולות", מבקש מקלט מאריתריאה קיבל הבוקר (שלישי) זימון למתקן. מנכ"ל הרשות הורה אתמול להקפיא את כל הזימונים ל"חולות" עד לתום הדיונים הנערכים בימים אלו, במטרה לגבש חקיקה חדשה שתאפשר לעקוף את החלטת בג"ץ, לפיה יש לסגור את המתקן בתוך 90 יום. אתמול הודיעה הרשות כי זימונים שניתנו לאחר פסיקת בג?ץ יבוטלו ומחזיקיהם לא יחוייבו להתייצב במתקן.

דסבלה גברזגביהר, מבקש מקלט מאריתראה, הגיע היום לחדש את אשרתו בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה במרכז תל אביב. במקום חידוש אשרה השהייה, קיבל גברזגביהר זימון למתקן חולות. לטענת המוקד לפליטים ומהגרים, מנהלת הלשכה סירבה להשיב לפניה טלפונית שלהם בנושא, על כן העבירו אליה פנייה בכתב.

לקריאה נוספת:
תושבי דרום תל אביב הגישו תלונה נגד מבקשי המקלט
חרף פסיקת בג"ץ: רשות ההגירה מזמנת זרים ל"חולות"
"מתקן המסתננים הביא לירידה של 40% בפשע בתל אביב"
תושבי דרום תל אביב זועמים על בג"ץ: "יום אבל"

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
צעדת מחאה של מבקשי המקלט, יוני/יותם רונן

"שוב הוכיחה רשות האוכלוסין וההגירה כי לא ניתן לסמוך על התחייבויותיה ועל מחויבותה למדיניות הגירה מסודרת, התואמת את הנחיות בית המשפט העליון", אמרו במוקד. "אנו קוראים לרשויות לקבל את המדיניות ההגיונית היחידה – להימנע מזימון מבקשי מקלט נוספים למקום שבג"ץ הורה על סגירתו ולקבוע מדיניות חלופית שתדאג לרווחתם של כל תושבי דרום תל אביב, ותיקים ומבקשי מקלט כאחד".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר הורה בג"ץ על ביטול סעיפי תיקון החוק למניעת הסתננות העוסקים במתקן חולות. על פי החלטת בג"ץ המתקן אינו שונה במהותו מכלא ועל כי דינו להסגר כששולל זכויות אדם בסיסיות ממבקשי המקלט השוהים במקום.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "אנו דבקים בהודעתנו מאתמול, ובכל מקרה אם יועברו פרטי המקרה הוא ייבדק, ואם מדובר בטעות היא תתוקן".


לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully