וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף פסיקת בג"ץ: רשות ההגירה מזמנת זרים ל"חולות"

רשות האוכלוסין וההגירה מתעלמת מהחלטת בג"ץ המורה לסגור את מתקן השהייה בנגב, וגם לאחר שהקפיאה הוצאת זימונים חדשים הבוקר, יידרשו מבקשי מקלט שזומנו להתייצב במקום

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

שבוע לאחר שהורה בג"ץ לסגור את מתקן השהייה "חולות" שבנגב, המשיכה רשות האוכלוסין וההגירה עד היום (שני) לזמן מבקשי מקלט חדשים להתייצב במתקן. בעקבות פרסום ב"הארץ" בנושא, הוחלט להקפיא את הזימונים למתקן, אולם הזימונים שהנפיקה הרשות בשבוע האחרון עומדים בעינם ועל מקבליהם להתייצב במתקן. כמו כן, בימים אלה משרדי הממשלה ורשות האוכלוסין וההגירה עובדים על חקיקה חדשה שתאפשר לעקוף את החלטת בג"ץ וליישם את מדיניות הממשלה כלפי הנתינים הזרים מאפריקה.

בשבוע שעבר הורה בג"ץ לבטל את סעיפי התיקון בחוק למניעת הסתננות העוסקים במתקן השהייה "חולות". על פי החלטת בג"ץ, המתקן אינו שונה במהותו מכלא, הוא שולל זכויות אדם בסיסיות ממבקשי המקלט השוהים בו, ועל כן דינו להסגר.

יום לאחר הפסיקה טענו ברשות כי לומדים את פסק הדין וכי יחליטו כיצד להתנהל. עם זאת, בפועל לא השתנה דבר בהתנהלות הרשות, וזו המשיכה להנפיק זימונים למתקן "חולות" למבקשי מקלט העומדים בקריטריונים, שהגיעו לחדש את אשרתם בלשכת ברשות במרכז תל אביב. בעקבות הפרסום בנושא, הורה הבוקר מנכ"ל הרשות, אמנון בן עמי, להקפיא את הזימונים העתידיים.

עוד על מתקן "חולות"
דעה: החלטת בג"ץ תפסה את כולם בהפתעה
דוח: נעשים שינויים ב"חולות" כדי לעודד עזיבה
דוח: ישראל נחושה להשקיע בכליאת פליטים שלא כחוק

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
מחאת מבקשי המקלט במתקן "חולות"/יותם רונן

"הבוקר התבשרנו שמפסיקים לחלק זימונים לחולות אבל אנשים שקיבלו זימונים אתמול עדיין מחויבים להתייצב", אמר מוטסים עלי, מבקש מקלט מדרפור ואחד ממנהיגי מחאת מבקשי המקלט, השוהה במתקן חולות. עלי סיפר כי חבר שלו הוזמן להתייצב במתקן. "הוא בירר שוב ושוב כיצד זה הגיוני אחרי פסיקת בג"ץ, אבל הפקידה טענה שזה מה שקורה כרגע ולא נתנה אפשרות אחרת. לנו בינתיים לא אמרו דבר במתקן, אני בספק אם יתחילו לשחרר אנשים לפני שתהיה מדיניות חלופית".

על פי הערכות, רק עשרות בודדות של זימונים חולקו בין מועד פסיקת בג"ץ לבין הקפאת ההליך הבוקר, אך על פי רעות מיכאלי, מנכ"לית המוקד לפליטים ומהגרים, אחד מהארגונים שעתרו לבג"ץ, "מדובר בהתנהלות מביכה שאינה עולה בקנה אחד עם השכל הישר". מיכאלי הוסיפה: "אנו מצפים שרשות האוכלוסין וההגירה תמלא אחר החלטת בג"ץ כמו כל ישות אחרת במדינת ישראל, ללא אפליה בין אדם לאדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
"בספק אם יתחילו לשחרר אנשים לפני שתהיה מדיניות חלופית"/יותם רונן

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "הנחיית מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, היא להימנע מלזמן למרכז השהייה חולות את מי שטרם זומן אליו עד כה. בימים אלה מתקיימים דיונים שתכליתם חקיקה חדשה שתובא לממשלה ולכנסת, בעקבות פסק דין של בג"ץ משבוע שעבר, כדי ליישם את מדיניות הממשלה. ההנחיה האמורה תעמוד בעינה עד לחקיקה חדשה או עד להנחיה אחרת".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully