וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בהונג קונג מתפשטת: המפגינים חסמו אזור נוסף

הפעילים הפרו-דמוקרטים, שמתנגדים להחלטת סין להתערב בבחירות שייערכו באזור המנהלי המיוחד ב-2017, חסמו דרך ראשית לנמל. דווח כי אפליקציית אינסטגרם נחסמה על ידי בייג'ינג

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המחאה מתפשטת: המפגינים הפרו-דמוקרטים בהונג קונג הפגינו אמש (ראשון) במקום נוסף באזור המנהלי המיוחד של סין, למרות ניסיונות המשטרה לפזר אותם מוקדם יותר באמצעות גז מדמיע ותותחי מים. כ-3,000 מפגינים חסמו דרך ראשית שמובילה לנמל במחוז מונגקוק וניסו לחבור לקבוצת המפגינים העיקרית שנמצאת בסמוך למבני הממשלה.

לקראת סופו של יום ההפגנות, שבמהלכו נפצעו לפחת 34 בני אדם, קראו המארגנים לעשרות אלפי המפגינים לשוב לביתם, אך רבים לא נענו להם ונותרו ברחובות לקראת יום נוסף של הפגנות. המשטרה מסרה כי היא עצרה 78 אנשים במהלך היממה בגין "כניסה בכוח למתקני ממשלה, התכנסות בלתי חוקית, הפרות סדר במרחב ציבורי, תקיפת עובדי ציבור והפרעה לעובדי ציבור בעת מילוי תפקידם".

ליונג קווק-האנג, אחד מהפעילים המובילים במחאה, הידוע בשמו "שיער ארוך", עודד את המפגינים שבחרו להישאר ברחובות. "דרישותינו לא השתנו. זהו אי-ציות אזרחי", קרא במיקרופון לעבר התומכים.

עוד ידיעות מהעולם:
דוגמה אישית: בכירה בליבריה בודדה עצמה מחשש לאבולה
"דיכוי": ארדואן אסר על תלמידים קעקועים ופירסינג
חרף האיומים: מצעד הגאווה נערך בבלגרד אחרי 4 שנים

מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג מוחאים נגד שלטונות סין, 28 בספטמבר 2014. רויטרס
המשטרה ניסתה לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע. ההפגנה בהונג קונג, אמש/רויטרס

במהלך הלילה, דווח כי אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים "אינסטגרם" נחסמה על ידי הממשל המרכזי בבייג'ינג. על פי דיווחים בכלי תקשורת רבים, מדובר בתגובה להפגנות בהונג קונג.

ההפגנות זכו לעידוד מטייוואן השכנה, אשר נפרדה מסין ב-1949 לאחר מלחמת האזרחים בין הקומוניסטים ללאומנים, שם התאספו מפגינים מחוץ לבניין לשכת הכלכלה, המסחר והתרבות של הונג קונג בטייפיי, ודרשו כי ראש לשכת המסחר יצא אליהם. הם איימו כי יסתערו על הבניין אם לא יעשה כן.

נשיא טייוואן, מא יינג-ג'ו, אמר כי עמו עוקב מקרוב אחר האירועים, ומקווה כי הונג קונג וסין יצליחו להגיע לפתרון דמוקרטי מקובל. בראיון עם רשת אל ג'זירה, הבהיר מא כי הוא אינו מקבל את עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות", המוביל את מדיניות הממשלה המרכזית בבייג'ינג כלפי האזור המנהלי המיוחד בהונג קונג.

המחאה, שמובלת בעיקר על ידי סטודנטים, גברה בהדרגה בסוף השבוע אחרי שהעימותים בין המפגינים למשטרה שודרו בטלוויזיה. המפגינים, שהתאחדו בשם "אוקיופי סנטרל", מוחים על כוונתה של סין לבחור את המועמדים בבחירות המקומיות שייערכו ב-2017. זו תהיה מערכת הבחירות הראשונה שבה ייבחר מושל העיר ישירות על ידי הציבור.

הונג קונג חזרה לשלטון סיני ב-1997 בנוסחה שכונתה "מדינה אחת, שתי מערכות", ושהבטיחה למקומיים אוטונומיה שלטונית רחבה. ההסכם מתיר לתושבי הונג קונג להפגין, ואירועי סוף השבוע נחשבים למחאה הגדולה ביותר שקמה נגד השלטון הסיני ב-17 השנים האחרונות.

בחודש שעבר, בייג'ינג קבעה כי כל מועמד בבחירות בהונג קונג יהיה צריך לקבל את אישורה, ולהצהיר על נאמנותו לסין ולמפלגה הקומוניסטית. הדבר איחד כמה תנועות מחאה בהונג קונג, והביא את הסטודנטים לאיים כי ישביתו את הרובע העסקי של האזור (ה-Central).

(עדכון ראשון: 23:30)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג מוחאים נגד שלטונות סין, 28 בספטמבר 2014. רויטרס
ההפגנה בהונג קונג, אמש/רויטרס
מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג מוחאים נגד שלטונות סין, 28 בספטמבר 2014. רויטרס
מפגין נעמד מל שוטרים בוהנג קונג, אמש/רויטרס
מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג מוחאים נגד שלטונות סין, 28 בספטמבר 2014. רויטרס
מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully