וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיכוי": ארדואן אסר על תלמידים קעקועים ופירסינג

ממשלת טורקיה הודיעה כי תלמידים לא יורשו גם לענוד פירסינג, לצבוע את השיער, לשים איפור ולגדל שפמים וזקנים. "החלטה לא הגיונית. מה יעשו, יורידו להם את הקעקועים מהעור?"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן – אנקרה, 22 ביולי 2014. AP
צעד נוסף בניסיון להשיב ערכים איסלאמיים למדינה. רג'פ טייפ ארדואן/AP

ממשלת טורקיה אסרה על תלמידים במדינה להופיע בבתי הספר עם קעקועים או עם פירסינג על גופם - כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת במדינה. מתנגדי משטרו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן גינו את הצעד, וטענו שהוא "מדכא" ו"בלתי ניתן לאכיפה". ההחלטה כוללת גם איסור על צביעת שיער, שימוש באיפור וגידול שפמים וזקנים.

צעד זה מצטרף לשורה של תקנות מעוררות מחלוקות שאושרו בשנים האחרונות על ידי הממשלה בתחום החינוך, בהן ביטול האיסור על נערות בתיכון לחבוש כיסוי ראש איסלאמי. מפלגת "הצדק והפיתוח", בראשותו של ארדואן, מנסה להשיב למדינה ערכים איסלאמיים מסורתיים, בניגוד למסורת החילונית של המדינה מאז הקמתה.

עוד ידיעות בעולם
צלף ירה על הבית הלבן – מאבטחי הנשיא לא ידעו
מחאת ענק בהונג קונג: הסטודנטים אמרו "לא" לסין
התפרצות הר הגעש ביפן: 30 מטיילים נמצאו מתים

גבר בתערוכת קעקועים בינלאומית בלונדון, 27 בספטמבר 2014. רויטרס
"יהיה בלבול מתי הילד קעקע את עצמו". אדם בתערוכת קעקועים בינלאומית בלונדון, אתמול/רויטרס

"האם הם הולכים להוריד אותם (את הקעקועים) מהעור שלהם?", תהה יו"ר איגוד עובדי החינוך והמדע במדינה, וייל דמיר, שגינה את הצעד ואמר שהוא "אינו ניתן לאכיפה" בשל העובדה שלא ניתן להסיר קעקועים מהגוף באותה קלות שניתן להסיר פרטי לבוש. "מה יעלה בגורלם של אלו שיש עליהם כבר קעקועים? זאת לא החלטה שאדם הגיוני יכול להחליט עליה. זאת החלטה שהתקבלה ללא מחשבה", הוסיף. "זאת החלטה שנעשתה על ידי אדם בעל מחשבה מדכאת. העיקר בחינוך הוא לתרום להתפתחות הילדים ולהגן עליהם".

עם זאת, גורמים אחרים במערכת החינוך הביעו את תמיכתם בצעד וטענו כי הוא אינו נוגע לתלמידים שכבר מקועקעים, אלא רק עבור מי שחושב לעשות זאת. "יהיה בלבול לגבי התאריך שבו קעקע הילד את עצמו", הודה איסמעאיל קונצ'וק, יו"ר של איגוד עובדי חינוך אחר במדינה. "אני מאמין שבנושא הזה בתי הספר יעזרו לתלמידים".

ארדואן הביע כבר בעבר את סלידתו העמוקה מקעקועים, כשבחודש יולי האחרון, במהלך מפגש עם שחקן כדורגל צעיר מקבוצת גאלטאסריי, הפציר בו להסיר את הקעקוע שעל זרועו. "מה אלו הקעקועים הללו? מדוע אתה פוגע בגופך?", שאל ארדואן את הנער. "אל תלכו שולל על ידי זרים. למען השם, זה יכול לגרום לכם לסרטן העור בעתיד", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully